Sosyal Medya ile ilgili Spor
Kulüplerini baz alan değerlendirme yazısına Facebook ve Twitter ile
başlamıştık. İlk seride kısaca Kulüplerin bu iki platformda neleri yaptığına ve
taraftarları nasıl hesaplarına çektiklerine dair örnekler sundum.
(Önce bu yazıyı okuyup 2.kısma devam
etmenizi öneririm. http://golsmacservis.blogspot.com/2013/08/sosyal-medyataraftar-ve-kulup-ucgeni.html)
Bu kısımda Youtube ve İnstagram
üzerine bir değerlendirme yapacağım.
[YOUTUBE]
Youtube 1 dakikalık zaman dilimi içerisinde 72
saatlik video’nun upload ( siteye yüklendiği ) bir platform artık. Dünya’nın
internet erişimi olan her kıtasından dakikada milyonlarca video yükleniyor. Sizin
amatör olarak çektiğiniz bir görüntü Dünya’da, Dünya’nın çektiği görüntü ise
burada büyük yankı uyandırabiliyor. Bir bakıma içerik açısından ilgi çeken
bir paylaşım anında binlerce tarafından seyredilebiliyor.
Spor Kulüpleri açısından 10’u
geçmeyecek şekilde inceleme yaptım. Resmi Youtube kanalları üzerinden diğer
sosyal ağlarla sağladıkları bağlantılar ile ilgili de bilgiler vereceğim.
Youtube video paylaşım platformu
Kulüpler açısından; röportajlar,klipler,basın toplantıları, Kulüp Tv
bünyesinde olan programlar,taraftar ile yapılan röportajlar,viral
reklam,tanıtım filmi,lansmanlar,canlı maç,antreman,konser,toplantı yayınları, maç
günleri maç öncesi-sonrası taraftar görüntüleri gibi içeriklerin oluşumuyla bir
ağ yaratma anlamı taşıyor.
Youtube için 9 Avrupalı Kulübü, İnstagram için 6 Avrupalı
Kulübü incelemeye aldım. Her Kulüp için
ilgi çekici kısa videolar mevcut.
[9 Kulüp için Youtube ve 6 Kulüp için İnstagram Verileri
]
Kulüplerin paylaşım oranlarına
bakacak olursak Real Madrid Youtube kanalı üzerinden toplamda 111.727.147 görüntülenme
almış. Barcelona ise 175.048.525 görüntülenme oranına sahip.
Kısa bir süre önce oynanan As Roma-Bursa hazırlık maçını Roma
Youtube kanalı üzerinden canlı yayınladı. Youtube kanalı üzerinde
Kulüpler tanıtım kısmında ve profil fotoğraf kısmında web sitesi,sosyal
ağlar,bilet erişimi,alışveriş ve daha fazla bağlantılara link
sağlayabiliyorlar. Milyonlarca görüntülenme,tıklanma,geri dönüşüm ve sonucunda kazanılan
avantajlar.
Bulunduğunuz her platform sizin ve
yönettiğiniz marka için bulunmaz bir olanak aslında. Aslolan kullanmayı bilmek.
Youtube üzerinde taraftar
görüntülerini,kliplerini,basın toplantılarını,imza törenlerini,forma
lansmanlarını,tanıtım filmlerini, antreman canlı yayınlarını,maç özetlerini
yayınlıyor ve bunun etkileşimiyle bir trafik yaratıyorlar.
[Youtube Sayfaları]
[YOUTUBE VİDEO ÖRNEKLERİ]
[Real Madrid]
[Barcelona]
[Liverpool]
[Manchester City]
[İNSTAGRAM]
İnstagram bugün milyonlarca
insanın mobil olarak fotoğraf yüklediği ve Twitter’da kullandığımız ‘hashtag’
yöntemiyle hem arkadaşlarına hem de Dünya’nın her yerine ulaştırabildiği bir
uygulama. Kulüpler yeni yeni bütünüyle kullanmaya başlıyor ama büyük takımlar
her daim bu işin piri durumunda. Erken kalkan yol alıyor demek daha doğru.
Takımla ilgili güncel fotoğraflar,
Tarihsel fotoğraflar,Doğum günü fotoğrafları,Antreman fotoğrafları,İmza
Fotoğrafları,Maç Afişleri kısacası Kulüp ile ilgili aklınıza gelebilecek her
türlü bir kareye sığabilecek şeyler bu platform için uygun. Son güncelleme
ile birlikte gelen 15 sn süreli video çekimi ise İnstagram için daha güzel bir
hal aldı.Örnek vermek gerekirse; Avrupa yarı final maçı turu geçtiniz ve
soyunma odası sevincinden 15 sn’lik görüntü ile yaratacağınız trafik ve
etkileşim sizleri bu piyasada söz sahibi yapmaya başlayacaktır.
[İNSTAGRAM RESMİ SAYFALARI ]
Barcelona İnstagram Sayfası; Doğum günü kutlaması.
Manchester City İnstagram Sayfası; Maç Duyurusu
2. Yazı’nın da sonuna geldik. Youtube ve İnstagram için yaptığımız
incelemede özet olarak;
Kulüplerin ne tarz videolar paylaştığını,aldıkları
etkileşim ve yarattıkları trafik üzerine değerlendirmede bulunduk.
İnstagram için de fotoğraf bazında neler paylaşıldığını,taraftar
üzerinde yarattığı etki konusuna değindik.Bu platformlarda Fenerbahçe
henüz resmi olarak bulunmuyor. Oldukça gerilerde olduğumuz
gerçeğini kabullenmek zor değil.Televizyon kanalımızın sahip olduğu bir kanal
var. O da ne derece aktif derseniz programdan programa ilgi gösterilirse, Fakat
yatırım yapılıp,önem gösterildiği takdirde Avrupalılar'ın Rakamlar ve alınan
geri dönüşleri ortada. Dünya’nın ilk 20 Spor Kulübü’nden biriyseniz bu tarz
olaylara önem göstereceksiniz. O zaman belki bir şeyleri değiştirmeye adım
atabilirsiniz.
Buradan devam
edeceğiz. Vakit ayırıp okuyan herkese teşekkürler.
Twitter.com/FBsinan1907_
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.