29 Eylül 2009 Salı

Celal Doğan Melih Gökçek'in Oyununu Deşifre etti.

Ankaraspor'a şok haber!

Hem siyaset hem de sporun içinde önemli roller üstlenmiş birisi olarak, Ankaragücü, Ankaraspor ve Federasyon üçgeninde yaşanan ve Ankaraspor’un düşürülme kararına varan süreci nasıl değerlendiriyorsunuz?
**Duruma siyaset açısından bakmayın. Burada herkesin yanıldığı bir nokta var. Melih Gökçek kaybetti zannediyorlar. Böyle düşünenler yanılıyorlar. Aslında Melih Gökçek amacına ulaşmıştır. Amaçlardan birisi Ankaragücü’nü taraftarın üzerine oturacak bir kulüp haline getirmekti. Ankaraspor kurulurken dernekler kanununa tabi kurulmadı. Şirket olarak kuruldu. Bize de çok söylediler ‘Gaziantepspor’u şirket yapın’ diye ama ben yapmadım.

Niye yapmadınız?
**Sebebi şu; ben müstakil başkan olsaydım belediye başkanı olmasaydım yapardım. Siz şirket yaptığınız zaman o kulübün mal varlığı sizin üzerinizde oluyor. Şirket sahibi kimse mallar onun oluyor. Ankaraspor şu an nerden bakarsanız belki de 100 trilyonluk bir kulüp. O kulübün yöneticisinin kim olduğunu bilmiyorum. Peki o emval nasıl elde edildi. Belediyenin itibariyle elde edilmiş emvallerdir. Belediyenin itibariyle elde edilmiş emvaler nasıl şahıs malı oluyor. Adam “bana süre verin Ocak ayına kadar satmak istiyorum” diyor. Bu emval elde edilirken Ramazan efendinin bir lirası var mı? Bu belediye başkanının kendi itibarı ve belediye imkanıyla oluşturulan bir nemadır. Bu nema şimdi satılacak 50-60 trilyona. Dernekler yasasına tabi olsaydı tasfiye edildiğinde hazineye kalırdı ya da başka kulübe devredebilirlerdi. Oysa bu mallar satıldığında şahıs malı haline gelecek. Şimdi asıl sorulması gerekenler sorulmuyor. “Bu emval nasıl elde edildi ve niçin başka şahıslara gidiyor” bunu soran yok. Melih Gökçek “Ankaraspor’a haksızlık edildi, bize zaman verilmedi, perişan edildik, bu yönetim taraflı” diyor. Bence aslında mevcut durum tam da O’nun istediği şey.

Federasyonun kararını doğru mu buluyorsunuz yani?
**Elbette... Bu Türk futbolunda bir dönüm noktasıdır. Bir milattır bu. Her türlü şaibenin her türlü haksız rekabetin söyleneceği bir ortamın, diskalifiye edildiği bir anlayış gündeme gelmiştir. Bu federasyonun en büyük başarısıdır. Futbol Federasyonunun aldığı bu karar futbol tarihinde bir milattır. Doğru bir karardır, arkasında durulması gerekir. Ama diğer sorduğunuz soru, yani işin siyasi yönü ve spora siyasetin karışması devleti ilgilendiren, içişleri, maliye bakanlığını ilgilendiren bir sorudur. Bunun cevabını vermeleri gerekir insanlara. Ama bunu taşıyacak parlemento da yok, bunu parlementoya taşıyacak yönetici de yok. Melih bağırıp çağırsa bile amacına ulaşmıştır. 6 ay sonra cezası bitecektir. Ankaragücü’nün 15-16 trilyon borcundan bahsediliyor. O borçlar ödenecektir. Ankaraspor’dan oluşacak nema kime gidecektir. Asıl sorular bunlardır.Bunları kimse gündeme getirmiyor.

*********
Melih Gökçek Şeytan'a Pabucunu ters giydirecek bir adam.
Asla yaş tahtaya basmaz.
Ama bu kez ipliği pazara çıktı.
TFF gereğini yaptı.
Şimdi sıra devlette.
Belediye'nin paraları ile kulüp kurdular,şimdi satacaklar ve parayı cebe indirecekler.
Maliye Bakanlığı ne yapacak göreceğiz.
Bilerek Ankaraspor'u düşürüyorlar.
Bugün Ahmet Gökçek A.Gücü Başkanlığı için gerekli eksik belgelerini de verdi.
Ankarspor'u kurtarmak içi bir adım atmadılar.

0 yorum:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Etiketler