4 Ağustos 2011 Perşembe

Top Toplayıcılıktan Avrupa Yıldız Adaylığına : İbrahim Serdar Aydın.



 GÜNDEM : İBRAHİM SERDAR AYDIN - FENERBAHÇE U15 TAKIM KAPTANI



Oyuncunun adı:İbrahim Serdar Aydın
Doğum tarihi:19-07-1996
Doğum Yeri:İstanbul
Boyu:1-76
Kilosu:61
Mevkii:Orta Saha
Forma Numarası:2
Fenerbahçe’ye Geliş Tarihi:2005
Daha Önce Oynadığı Takımlar:
Millilik Sayısı;
Başarıları:U-13 İstanbul Şampiyonluğu ve Türkiye2, U-14 Türkiye Şampiyonluğu Wolkswagen Master Cup Şampiyonluğu Marmaris Turnuc-vası Şampiyonluğu





    Başlıktaki resim ; 1.Hafta seyircisiz oynadığımız 4-0'lık Antalyaspor maçından.Semih'in attığı 1.golden sonra yayıncı kuruluşun Mehmet Özdilek'i kestiği görüntüde top toplayıcı çocuk pek çok kişiye tanıdık gelmemiştir ama bizden kaçmadı.


Zira U14 Akademi Ligi Şampiyonluk maçını canlı izledikten sonra tüm takıma ve özellikle de 10 numara İbrahim Serdar Aydın isimli genç oyuncumuza hayran kalmıştım.


Şurada da haber yapmıştık.
http://golsmacservis.blogspot.com/2010/04/fenerbahce-u14-takm-turkiye-sampiyonu.html

Antalya'da yapılan Akademi Ligi Türkiye Şampiyonası Finallerinde Fenerbahçe U14 takımı Bucaspor'u normal süresi 2-2 biten maçta penaltılarda yenerek Türkiye Şampiyonu oldu.
 Maçı Lig TV naklen vermiş.Tekrarını FB TV'den izledim.
  Bizi takımı çok beğendim.Müthiş yeteneklerimiz var.
Kaleci Anıl Demir ,Santrfor Aziz Ceylan,müthiş kanat oyuncusu Melih Okutan,Kaptan Orta Saha İbrahim Serdar çok iyi olacaklar.
 Bir Melih var fırtına vallahi.Bayıldım.Fiziği zayıf ama müthiş seri,
çabuk ve teknik.

Üstte Ersun Yanal'ın kupayı verdiği Kaptan İbrahim Serdar,alttaki resimde de sol tarafta kupayı tutan isim.


 http://golsmacservis.blogspot.com/2011/06/2010-2011-sezonu-fenerbahce-futbol.html
Yukarıda yaptığım Şampiyonluk Öyküsü çalışmasında,tüm golleri tek tek izleyip,görüntü almıştım.İşte başlıktaki  görüntüyü orada yakaladım.


   İngiliz Eğitmenin gelmesinden sonra Fenerbahçe Altyapısında gözle görülür bir iyileşme farkediliyor.
Altyapıda görev yapan hocalara verilen eğitim çok faydalı oldu.
 Tüm yaş kategorilerinde çok yetenekli gençlerimiz var.
İşte İbrahim Serdar'ların jenerasyonu da öyle.U14'te izledik,aynı takım U15 olarak Nike Premier Cup'ta Avrupa Şampiyonu oldu.Şimdi de aynı organizasyonda Dünya Şampiyonasında başarıyla devam ediyor.Dün ev sahibi M.United'ı 6-1,Hannover'i 3-0 yendikten sonra bugün Meksika takımı Cievas'a 1-0 kaybettik ama Tayland takımını gene İbrahim Serdar'ın golü ile 1-0 yenerek Çeyrek finale çıktık.
 
Turnuva sitesi ; 


http://www.manchesterunitedpremiercup.com/world-finals-2011

Turnuvadan dünkü maçlardan bazı görüntüler şu adreste ; 




   Dün 2 maçta da Hat-trick yaparak 6 gol atan İbrahim Serdar haliyle şu sıkıntılı günlerde haklı olarak Fenerbahçe gündemine oturdu.Yakından takip etmeyenler bilgi almak istediler.Henüz çok genç oldukları için pek fazla bilgi yok haklarında.
 İbrahim Serdar Aydın ile ilgili tek doyurucu bilgi,bir gs'li blog olan pclion'un yaptığı röportaj.
  Başlığı İbrahim Serdar hakkında bilgilendirmek için açtık madem hakkında çıkan her şeyi koyalım.



Çok övüldüğünü biliyordum ama üst üste birkaç maçını izleyene kadar bu çapta bir yetenek olduğunu tahmin etmemiştim. Belki de ondan da önemlisi çok akıllı ve profesyonel bir çocuk. Röportaj yaptığım diğer gençlerden daha farklı olduğunu belli ediyordu. Futbolu çok seven, bunu bir iş değil de hayatının merkezi halini getirebilmiş ve gerçekten çok yetenekli bir çocuk İbrahim Serdar.

Daha sonra iki gol atarak uzatmaya götürüp takımına kazandırdığı Nike Premier Cup'ın kura çekiminde Fenerbahçe U-15 kaptanı İbrahim Serdar Aydın'la keyifli bir röportaj gerçekleştirdik. Önce İbrahim Serdar'a, sonra da kura çekiminin ev sahibi Nike'a teşekkür ederim. Buyrun...
Uğur Karakullukçu: Fenerbahçe'ye ilk ne zaman adımını attın?

İbrahim Serdar Aydın: Ben Fenerbahçe'ye altı sene önce geldim, 10 yaşındaydım. Fenerbahçe Futbol Okulu'na gidiyordum. Bu okulda bir turnuva düzenlendi. Altyapıdan da hocalar vardı, Hollandalı Lensen dönemiydi. Beni beğenmişler, seçmelerde de beğenilince kendimden bir yaş büyük olan 1994 doğumlular grubuna katıldım. O sene 1996 takımı daha kurulmamıştı.

Türkiye'de futbol eğitimi 12-13 yaşlarında başlıyor genelde, erken başlamışsın. Şimdi kendi jenerasyonundasın sanırım?

Evet, erken yaşta çalışmalara başladığım için teknik gelişimim de daha rahat oldu. Sahada da daha rahat ediyorum şimdi. Şimdi 96'lılarla oynuyorum tabii.

BİR ÇOK POZİSYONDA OYNATILIYORUM

Hangi mevkiide daha iyi görüyorsun kendini, hangi pozisyonlarda oynayabiliyorsun?

İlk başladığımda santrfor oynuyordum. Daha sonra hocalarım beni sağ beke kaydırdı. Sağ bekten stopere geçtim, sonra tekrar sağ bek olarak denendikten sonra bu sene de orta sahada şans buluyorum. Ne görev verilirse onu yapmaya çalışıyorum ama milli takımda daha çok sağ bek olarak kullanılıyorum.
Benim için de iyi oluyor. Daha çok bölgede oynayabildiğim için milli takımlarda da tercih edilmem kolaylaşıyor.

TOP GELMEDEN DÜŞÜNÜYORUM

Orta saha, sağ bek ve stoper oynuyorum dedin. Peki kendi adına öne çıkan özelliklerin neler? Kendinde neleri eksik görüyorsun?

Sağ bekte bindirmeyi iyi becerdiğimi düşünüyorum ama işimi yaptığımda geri dönüp de yerime doldurmayı biliyorum. Orta saha oynadığımda da top gelmeden önce ne yapmam gerektiğini düşünüyorum. İyi de bir pasör olduğumu düşünüyorum. Şut özelliğim de hücuma katkı sağlıyor. Ama öte yandan kendimi de tutamıyorum pek, top neredeyse orada olmak istiyorum. Kondisyonumu mücadele ederek çabuk harcıyorum. Bunu şimdilik 80 dakikaya yaymam gerekiyor. 17 yaşımdan sonra 90 dakikaya tabii.

Özel antrenman yapıyor musun peki antrenman sonrası?

Haftaiçi kulübün antrenman programını uyguluyorum ama haftasonu özel çalışmalara ağırlık veririm. Evimizin orada halı saha var, sağolsun izin veriyorlar. Şut, duran top, topla dripling ve koşu çalışması yaparım ayrıca. Onun dışında üst vücut da çalışıyorum. Ekstra çalışmayı severim.

Yeni kurulan U-15 milli takımıyla ilk maçına kaptan olarak çıktın. Ne düşünüyorsun bu konuda?

Bu seneki ilk milli deneyimim buydu. Oraya katılmam ayrı bir mutluluk verdi bana, benim için çok önemliydi. Bütün sezon onun içi çalışıyordum. Cuma günü de Kazakistan'da U-16 Milli Takımı'yla bir turnuvaya katılacağım. Benden bir yaş büyükler. Muhammed Demirci ve birçok önemli oyuncu da var orada, hepsi hem arkadaşım, hem de abim gibi.

Milli takımdan arkadaşların var tabii. Kendi jenerasyonundan kimleri beğeniyorsun?

Cem Felek var, Frankfurt'ta oynuyor. Onu beğeniyorum. Beşiktaş'ta Muhammed Şahingöz arkadaşımız var. Stoperde Melih Can Yağcı iyi, Bucaspor'dan. Yine Beşiktaş'tan sol bek Umut Can İnce'yi beğeniyorum. Galatasaray'dan da Berk Yıldız var, o da çok iyi oyuncu ama sakatlığı yüzünden milli takıma çağrılmamıştı. Normalde gelebilecek en iyi oyunculardan biri.

İDOLLERİM LAMPARD İLE RAMOS

Peki Avrupa futbolunu takip edebiliyor musun? Maç izlemeyi sever misin?

Boş zamanlarımda maç izlemeyi çok severim zaten. Hemen hemen her ligi takip ediyorum. En çok beğendiğim takımlar Real Madrid, Barcelona ve Chelsea. Kendi bölgemden Chelseali Frank Lampard'ı beğeniyorum. Sağ bek olarak ise Sergio Ramos.

Peki Gökhan Gönül? Onunla hiç konuşma, tanışma fırsatı buldun mu?

Tanışamadım henüz ama top toplayıcı olarak görev yaptığımda onun kanadında yer alıyorum ben, genelde topu ben veriyorum. Nasıl oynadığını gözlemlememe de yardımcı oluyor.

FENERBAHÇE ALTYAPISINDAN KAÇIYORLARDI

 Bu sezona kadar uzun yıllardır altyapıdan A takıma çıkan oyuncu yoktu. Bu sizi nasıl etkiliyordu?

Kesinlikle, şevkimiz ister istemez kırılıyordu. Zaten PAF takıma çıkanlar da ümidi olmadığından kaçar gibi başka takımlara transfer oluyorlardı. Bu sene abilerimizin oraya yükselmesi bizim de önümüzü açtı diye düşünüyorum. Aykut (Kocaman) hocamız da bizim için önemli bir avantaj, iyi değerlendirmemiz gerekiyor bunu.

Okan Alkan'la aynı bölgede oynuyorsun. O da milli takımlarda oynuyor, onun için ne diyorsun?

Okan abi çok iyi bir futbolcu, zaten ligde oynayıp bir asist yaptığı Antalyaspor maçında top topluyordum. En çok sevinen benimdir herhalde.

Seninle ilgilenen üst düzey hocalardan kimler var? Aykut hoca sizi izlemeye geliyor mu?

Aykut Kocaman hiç gelmedi. A2 takımın başındaki Hakan hoca (Tecimer) var. Başkanımız Aziz Yıldırım derbi maçlarımızı izlemeye çalışıyor. FB TV maçlarımızı veriyor ki bu da kendimizi insanlara tanıtabilmek açısından çok iyi bir şans diye düşünüyorum.

FUTBOL KİTAPLARI OKUYORUM
Günlük hayatında neler yapıyorsun? Müzik, kitap, dizi?

Müzik dinlemeye çok seviyorum. Genellikle maçlardan önce konsantre olmak için dinliyorum. Ailem ve arkadaşlarımla vakit geçirmek hoşuma gider. Onun dışında boş zamanlarımda futbolla ilgileniyorum. Futbolla ilgili kitaplar da okuyorum. Turgay Biçer'in kitabını okumuştum mesela. Onun dışında Aşkın Gözyaşları kitabını okudum en son. Televizyon seyretmeye pek vaktim olmuyor futbol dışında ama ATV'de Ezel var bir tek, onu takip ediyorum.

Yabancı dilin var mı? Bir sporcu olarak okumanın zorlukları var mı? Anlaşmalı bir okulda mı okuyorsun?

Okulda öğrendiğim kadarıyla var İngilizcem. Milli takım kamplarında da ders alıyoruz. Üsküdar Cumhuriyet Lisesi'nde okuyoruz hepimiz. Devamsızlıklarımız çok oluyor ama yardımcı oluyorlar. Kalan zamanlarda ders kaçırmamaya çalışıyorum.

Senden bir yaş büyük arkadaşlarından Beykan Şimşek A2 takımında oynuyor, Recep Niyaz ile beraber U-17 Milli Takımı'na da seçiliyorlar. Onlarla ilişkin nasıl?

Beykan'la birlikte oynama fırsatı bulmuştum 2-3 sene önce. Çok iyi bir oyuncu olacağı aşikardı. Onun adına çok seviniyorum. Şu anda A2'de oynuyor ve en küçük oyuncu olmasına rağmen birçok gol atı. Recep ile de idmana çıktım. Gerçekten çok yetenekli. Teknik kapasitesi çok yüksek.

Milli takımlarda hangi hocayla çalışıyorsun? Genç bir oyuncusun. Kendini ispatlamak için milli takımlar bir fırsat herhalde.

Milli takımda Abdullah Ercan var. Tahir hoca ve Volkan hoca da bizlere yardımcı oluyor. 15-16-17 yaş düzeyine kadar da bizlerle ilgilenecekler. Daha çok milli takımlara gidip uluslarası düzeyde kendimizi ne kadar ön plana çıkarırsak bizler için o kadar iyi oluyor. En iyi performansımızı oraya saklıyoruz. Yine de kulüp performansımız da seçilmemizde etkili. Bence genç oyuncular için çok önemli bir konu.

DOĞUM TARİHİM 19.07
Futbolu sadece oynamaktan ziyade sevdiğinde belli. Bu nereden geliyor?

Küçüklüğümden beri futbola ilgim fazla. Futbolu bana sevdiren de babamdır. Maçlara götürürdü, bana futbol topu alırdı. Beni de Fenerbahçe Futbol Okulu'na yazdırdı. Kendisi sıkı bir Fenerbahçelidir, başka okullar istese de beni oraya verdi. Ailecek Fenerbahçe'liyiz, doğum tarihim de 19 temmuz zaten. Ama amcalarım Galatasaraylı. Maçlarda yalnız kalıyoruz babamla. Babamın bende büyük bir emeği var. Futbolu çok seviyorum. Bu da sahaya yansıyor.






 Görüldüğü gibi doğuştan Fenerbahçe'li bir çocuk.Fenerbahçe futbol okulundan yetişme.
Top toplayıcılık yaptığını hatta resmini koyduğumuz Antalyaspor maçını da söylemiş röportajda ne tesadüf :))
  Milli takımlarda da oynayan İbrahim Serdar zaten Avrupa Şampiyonasında gösterdiği performans ile özellikle Manu'lu yetkililerce takip ediliyordu,bu turnuvadan sonra herhalde artık çok daha fazla üstünde durulur ve transfer teklifleri alır.Bu saatten sonra işi zor bizim kulübün.
 Bu tip geleceği parlak genç oyuncular kurt menajerler tarafından ablukaya alınır,kafası karıştırılır.
Fenerbahçe olarak bu yeteneği elimizden kaçırmamak için her şeyi yapmalıyız.
 İnşaallah ileride A Takımda görebiliriz kendisini.Yitip giden sayısız yıldız adayı gibi olmaz.
   Fenerbahçe ne yazık ki alt yapıdan yukarıya oyuncu çıkarıp,oynatma konusunda sicili en kötü takım.Son zamanlarda biraz değişmiş olsa da son Özgür Çek örneği de tüylerimizi diken diken ediyor.
 10 yılda yetiştirdiğin Özgür'ü ihtiyaç duyduğun mevkii - sol kanat - de daha 4-5 Ay önce 5 yıllık profesyonel sözleşme imzalamışken,müzmin sakat vasat bir orta saha oyuncusu Özer'e karşılık hiç düşünmeden gözden çıkarmak herhalde bahis konu mevzuu hakkında en çarpıcı örnektir.
 Dileyelim İbrahim Serdar'lar,Aziz Ceylan'lar,Recep Niyaz'lar ,Gökay'lar,Okan Alkan'lar A takımda kalıcı olarak oynasın.
  
Twitter adresi de var kendisinin.


http://twitter.com//ibrahimaydin10


   Sadece İbrahim Serdar değil Santrfor Aziz Ceylan da çok parlak geleceği olan bir isim.
Şu resimde sağ başta.İbrahim Serdar da kalecinin yanındaki.


Aziz Ceylan.



Oyuncunun adı:Aziz Ceylan
Doğum tarihi:01-10-1996
Doğum Yeri:Tavşanlı
Boyu:1-77
Kilosu:65
Mevkii:Forvet
Forma Numarası:9
Fenerbahçe’ye Geliş Tarihi:2007
Daha Önce Oynadığı Takımlar:Tavşanlı Gençyurdu
Millilik Sayısı;
Başarıları:Marmara Şampiyonuluğu, Marmaris Şampiyonluğu ,Türkiye Şampiyonluğu



 Tüm gençlerimize başarılar diliyorum,yolları,bahtları,şansları açık olsun.

0 yorum:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Etiketler