3 Ağustos 2013 Cumartesi

Sosyal Medya,Taraftar ve Kulüp Üçgeni-2



          Sosyal Medya ile ilgili Spor Kulüplerini baz alan değerlendirme yazısına Facebook ve Twitter ile başlamıştık. İlk seride kısaca Kulüplerin bu iki platformda neleri yaptığına ve taraftarları nasıl hesaplarına çektiklerine dair örnekler sundum.
         
           (Önce bu yazıyı okuyup 2.kısma devam etmenizi öneririm. http://golsmacservis.blogspot.com/2013/08/sosyal-medyataraftar-ve-kulup-ucgeni.html)
         
            Bu kısımda Youtube ve İnstagram üzerine bir değerlendirme yapacağım.

    [YOUTUBE]
          
            Youtube 1 dakikalık zaman dilimi içerisinde 72 saatlik video’nun upload ( siteye yüklendiği ) bir platform artık. Dünya’nın internet erişimi olan her kıtasından dakikada milyonlarca video yükleniyor. Sizin amatör olarak çektiğiniz bir görüntü Dünya’da, Dünya’nın çektiği görüntü ise burada büyük yankı uyandırabiliyor. Bir bakıma içerik açısından ilgi çeken bir paylaşım anında binlerce tarafından seyredilebiliyor.
         Spor Kulüpleri açısından 10’u geçmeyecek şekilde inceleme yaptım. Resmi Youtube kanalları üzerinden diğer sosyal ağlarla sağladıkları bağlantılar ile ilgili de bilgiler vereceğim.
         Youtube video paylaşım platformu Kulüpler açısından; röportajlar,klipler,basın toplantıları, Kulüp Tv bünyesinde olan programlar,taraftar ile yapılan röportajlar,viral reklam,tanıtım filmi,lansmanlar,canlı maç,antreman,konser,toplantı yayınları, maç günleri maç öncesi-sonrası taraftar görüntüleri gibi içeriklerin oluşumuyla bir ağ yaratma anlamı taşıyor.
           Youtube için 9 Avrupalı Kulübü, İnstagram için 6 Avrupalı Kulübü incelemeye aldım. Her Kulüp için ilgi çekici kısa videolar mevcut. 


[9 Kulüp için Youtube ve 6 Kulüp için İnstagram Verileri ]



              Kulüplerin paylaşım oranlarına bakacak olursak Real Madrid Youtube kanalı üzerinden toplamda 111.727.147 görüntülenme almış. Barcelona ise 175.048.525 görüntülenme oranına sahip.
               Kısa bir süre önce oynanan  As Roma-Bursa hazırlık maçını Roma Youtube kanalı üzerinden canlı yayınladı. Youtube kanalı üzerinde Kulüpler tanıtım kısmında ve profil fotoğraf kısmında web sitesi,sosyal ağlar,bilet erişimi,alışveriş ve daha fazla bağlantılara link sağlayabiliyorlar. Milyonlarca görüntülenme,tıklanma,geri dönüşüm ve sonucunda kazanılan avantajlar.
                Bulunduğunuz her platform sizin ve yönettiğiniz marka için bulunmaz bir olanak aslında. Aslolan kullanmayı bilmek.
               Youtube üzerinde taraftar görüntülerini,kliplerini,basın toplantılarını,imza törenlerini,forma lansmanlarını,tanıtım filmlerini, antreman canlı yayınlarını,maç özetlerini yayınlıyor ve bunun etkileşimiyle bir trafik yaratıyorlar. 


  
[Youtube Sayfaları]



[YOUTUBE VİDEO ÖRNEKLERİ]

[Real Madrid]

[Barcelona]

[Liverpool]

[Manchester City]




                                                          [İNSTAGRAM]
      
         İnstagram bugün milyonlarca insanın mobil olarak fotoğraf yüklediği ve Twitter’da kullandığımız ‘hashtag’ yöntemiyle hem arkadaşlarına hem de Dünya’nın her yerine ulaştırabildiği bir uygulama. Kulüpler yeni yeni bütünüyle kullanmaya başlıyor ama büyük takımlar her daim bu işin piri durumunda. Erken kalkan yol alıyor demek daha doğru.
      
         Takımla ilgili güncel fotoğraflar, Tarihsel fotoğraflar,Doğum günü fotoğrafları,Antreman fotoğrafları,İmza Fotoğrafları,Maç Afişleri kısacası Kulüp ile ilgili aklınıza gelebilecek her türlü bir kareye sığabilecek şeyler bu platform için uygun. Son güncelleme ile birlikte gelen 15 sn süreli video çekimi ise İnstagram için daha güzel bir hal aldı.Örnek vermek gerekirse; Avrupa yarı final maçı turu geçtiniz ve soyunma odası sevincinden 15 sn’lik görüntü ile yaratacağınız trafik ve etkileşim sizleri bu piyasada söz sahibi yapmaya başlayacaktır.

[İNSTAGRAM RESMİ SAYFALARI ]


Barcelona İnstagram Sayfası; Doğum günü kutlaması.


Manchester City İnstagram Sayfası; Maç Duyurusu




         2. Yazı’nın da sonuna geldik. Youtube ve İnstagram için yaptığımız incelemede özet olarak;
        
       Kulüplerin ne tarz videolar paylaştığını,aldıkları etkileşim ve yarattıkları trafik üzerine değerlendirmede bulunduk. İnstagram için de fotoğraf bazında neler paylaşıldığını,taraftar üzerinde yarattığı etki konusuna değindik.Bu platformlarda Fenerbahçe henüz resmi olarak bulunmuyor. Oldukça gerilerde olduğumuz gerçeğini kabullenmek zor değil.Televizyon kanalımızın sahip olduğu bir kanal var. O da ne derece aktif derseniz programdan programa ilgi gösterilirse, Fakat yatırım yapılıp,önem gösterildiği takdirde Avrupalılar'ın Rakamlar ve alınan geri dönüşleri ortada. Dünya’nın ilk 20 Spor Kulübü’nden biriyseniz bu tarz olaylara önem göstereceksiniz. O zaman belki bir şeyleri değiştirmeye adım atabilirsiniz.  

                 Buradan devam edeceğiz. Vakit ayırıp okuyan herkese teşekkürler.


                                                                                                                  Twitter.com/FBsinan1907_   

0 yorum:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Etiketler