5 Mart 2010 Cuma

Sarı Melekler Final Four (F4) Kapısını Açtı.0-3 !!!!!!!!!!!!!




Fener 4'lü finale çok yakın..
 Indesit Şampiyonlar Ligi´nde Fenerbahçe Acıbadem Bayan Voleybol Takımımız temsilcimiz Rusya deplasmanında Odintsovo´yı 3-0 yendi.

Fenerbahçe Acıbadem Bayan Voleybol Takımımız maçı 25-20‚ 25-15 ve 26-24 setlerle 3-0 kazanmayı bildi.

Takımımız Frauke‚ Natasha‚ Gamova‚ Seda‚ Çiğdem‚ Eda ve libero Nihan ile karşılaşmaya başladı. İlk periyodun teknik molasına takımımız 8-6 önde girdi. İkinci teknik molaya 16-13 önde girmemize rağmen seti bırakmayan Odintsova durumu 20-20 yaptı. Takımımız etkili oyunuyla ve iyi servislerimizle ilk seti 25-20 önde bitirdi. İkinci sete takımımız 5-1´lik üstünlükle başladı. İlk teknik molaya 8-4 önde giren takımımız etkili oyununu sürdürerek rahat bir şekilde ikinci seti 25-15 kazandı. Son set rakibimizin üstün oyunu ile başladı. İlk teknik molaya 8-5 önde giren rakibimizi ikinci teknik molaya 16-15 girdi. Çekişmeli geçen maçın son bölümü sonucunda takımımız maçı 26-24 kazandı.


Karşılaşmanın rövanşı 11Mart 
Perşembe günü İstanbul'da yapılacak ve kupada dörtlü finale  yükselecek ekip belli olacak. 

  

************************
  Takımı ,teknik heyeti tebrik ediyorum.
Başta M.Ali Aydınlar olmak üzere emeği geçenlere dualar,şükranlar,teşekkürler.
Nazar değecek diye ödüm kopuyor.
Hakikaten böyle bir takım kurulmadı daha.
Ben hatırlamıyorum.
Aylin Üstündağ'ın oynadığı zamanlardaki Eczacıbaşı da çok iyi bir takımdı
ama böylesi ezip geçen,3-0'ı otomatiğe bağlayan bir takım ben görmedim.
  Maçın canlı yayınına ne yazık ki Rusya ile 3 saat farkımızdan dolayı TS ile
18.00'de başlaması dolayısıyla yetişemedim.
 Koşa koşa eve gelip,TV'yi açtığımda mola vardı.
Heyecanla üstteki yazıya baktım.
3.Sette 8-5 ZO önde ama setlerde 0-2 öndeyiz.
Ohhh dedim tamamdır.Ama sonrasında çabuk bitecek diye seti kaybetsekte
1 set daha izlesek 3-1 alırız nasıl olsa diye düşünmedim değil valla.
 Ama Melekler rehavetten setin sonunda zorlansalarda 3-0 bitirdiler.
Bu 3-0'lık sonuç sıkça alıştığımız bir sonuç elbette ama DM'den sonra
2.kez bir Rus takımını kendi evlerinde set vermeden yenmemiz anlamına
geliyordu ve  bir kez daha tarihe geçiyorduk.
 Yılların harami Rus'ları kaderlerine öyle razıydılar ki alıştığımız salon
doluluğunu göremedik,az sayıda Rus seyirci vardı maçta.
 Bu bile M.Ali Aydınlar'ın nasıl bir takım kurduğunu gösteriyor.
Sanki bir rüya bu..
 Demek ki böyle takımlar kurulabiliyormuş.Buradan Aziz Bey'e bir kez
daha gönderme yapmadan duramıyorum ne yapayım ?
 Daha sonra maçın tekrarını FB TV'den banttan izledim.
O da çabuk bitti yahu diyerek geyiğe vuralım.:))
  Takıma güvenim tamdı ama bu namağlup ve set vermeden gidiş takım
üzerinde baskı oluşturacak diye biraz çekiniyordum.
Artı ZO'nun son DM serisinde gördüğümüz gibi grup maçlarına göre
toparlanmış hali dolayısıyla da biraz zorlanacağımızı 3-0 değil 3-1,3-2
gibi bir galibiyet alabileceğimizi ,bunun da yeteceğini düşünüyordum.
 FB TV'de Spor Magazin programında Jan Hoca'nın antrenmanda takıma
eğlenceli bir oyun oynattığını görünce biraz rahatladım.
Takım üzerindeki baskıyı,stresi gidermeye çalıştığı belli oluyordu.
 Bahsi geçmişken Jan de Brandt'a hakikaten büyük bir bravo.
M.Ali Bey kadar Onun da katkısı var bence.
 Taraftarın sıkça eleştirdiği Frauke - Naz tercihinin ne kadar doğru olduğunu
bugün bir kez daha anladık ve başından beri Hocanın bir bildiği vardır
kararına saygı duymak gerekir diyen biri olarak bugün çok sevindim ayrıca.
 Frauke çok iyi oynadı.Zaman zaman pasları alçak atsa da ,2 kez topa çift
temas hatası yapsa da özellikle Nihan'dan gelen kötü manşetlerde bile
iyi paslar attı.Bunun yanı sıra daha  2.setin başında Gamova bile henüz
1.sette aldığı 3 sayıda iken Frauke 3 servis,3 hücum ve 1 blok sayısı ile
toplamda 7 sayıya ulaşmıştı bile -spikerin dediği durum bu -
zira istatistiklerde 5/5 hücum ,2 servis ace = 7 sayı diye geçiyor.
Yani sadece pas atan bir pasör değil komple bir pasör olarak gayet iyi oynuyordu ve sonuna kadar da oynadı.
Hiç hata yapmayan oyuncu var mı ki ? Elbette hata yapacak arada.
Bu maçı Aylin Hanım'ın yorumlamasını isterdim ve ne diyeceğini 
duymak isterdim.
 Bugünkü maçın anahtarı bizim açımızdan en güçlü yönümüz
servislerimiz ve maç öncesi hep düşündüğüm ama yazmayı unuttuğum
''Paula Pequeno'nun üzerine servisi yıkalım,manşette madendir,işi
bitiririz o zaman'' düşüncemin doğru çıkması olmuş.
 3.sete yetiştiğimde Paula'yı göremeyince anladım hemen ,herhalde
manşette göçtü ki Hocaları onu değiştirdi dedim içimden.
Tekrarını izlediğimde gördüm aynen üzerine yıkmışlar servisi ve manşette
göçmüş.2.setin 1.teknik molasına 4-8 önde girince Shmeleva ile değiştirdi
hocaları Onu ve bir daha da oyuna almadı.
İstatistiklerde 7 manşette 2 hata % 57(43) gibi çok kötü bir yüzde
gözükmüyor ama gerçekten kötüydü yani ve bu kız bu sezon diğer
maçlarda da iyi değildi ben nasıl Pekin Olipiyatlarının ''En Değerli
Oyuncusu'' seçildi diye hayret ediyorum hep.
  Neyse ... manşet demişken biz de de Nihan'ı hiç iyi bulmadım manşette.
Çok zor manşet alıyor.19/2 hata.% 58(28) rakamları.
İzlerken de dedim mükemmel manşeti berbat diye %28 çıkmış.
Düzgün manşet alamıyor.Diğer taraftan savunma ,dublaj iyi ayrı tabii.
Total manşetimiz % 76 (44) fena değil gözüküyor.
Maç içerisinde bu konuda zorlandık aslında.Ben manşete takığım biraz
ama endişe edecek bir şey yok zira rakiplerimizin manşeti bizden daha
kötü ve biz servislerimizle de tolere edebiliyoruz  bunu zaten.
 Bugün defansta da iyiydik.
Nati her zamanki klas çizgisindeydi.Mükemmel plaseler attı,bir iki tane
çiviledi.Helal Olsun.
 Gamova bugün çok etkili değildi.Top öldürmekte zorlandı.
Maçı izlerken herhalde % 35'lerde çıkar hücum yüzdesi dedim % 39 
çıkmış.4 kez de blokta kaldı 3'ü Shmeleva'ya.
28/11 hücumu.4  blokta kalma,1 aut,4 servis hatası  derken 9 hatası
var.Bu biraz Onu iyi tanımalarından ve de kendi ülkesinde oynama
stresinden olabilir diyelim.
Frauke arka ortadan onu çok besliyor ama zaman zaman bloğa
yakalanıyor.
28 top atmış ki iyi bir rakam.Hani Gamova varken At Gamova'ya
gerisine karışma diyorlardı ya Frauke'ye atmış işte.
Ama Allahtan Nati ,Seda ve ortaları da çalıştırmış ki sıkıntı 
çekmedik hücumda.
Seda demişken 13/5.% 38 gibi düşük bir yüzdesi var ama bugün 3.seti
getiren oydu.Gamova üst üste 1 servisi fileye takıp,1 de blota kalınca
23-20 öndeyken birden 24-24 oldu ama Seda 1 iyi smaç ve 1 blok ile
telafi etti.Aferin Seda.

Yanlış anlaşılmasın Gamova'yı eleştirmiyorum.
Bugün böyle oynar yarın F4'te yıkar geçer ortalığı.
1.sette çok hata yaptık yalnız.8 tane sanırım direk hatamız var.
2 takımda ilk sette çok servis kaçırdı.
Özellikle 2.sette bloklarımızda çalışmaya başlayınca çok rahatladık.
12 bloğumuz var.Çok iyi.Eda 4,Nati 3.
Ortalarımız Çiğdem ve Eda göreceli olarak az top almış gibi görünseler de  
- 3.setlik bir oyunda pasör hangi birine fazla top atabilecek ki - 
 aldıkları topları yüksek yüzde ile bitirdiler.
Songül manşete yardıma girdi veçok güzel katkı verdi.
5 manşet.% 80.(80)
ZO'dan sadece pasör çaprazları Olga Fateeva'yı beğendim.
Yayıncı kuruluş TRT'de gene berbat bir yayın yaptı.
Son Dakika bantını tam 1 saat ekrana yaydı neredeyse.
Ayıp.Skandal yani.







2 İtalyan takımının mücadelesinde S.Pesaro ,V.Bergamo'yu 3-2 yenmiş.
Tahmin ettiğim gibi Bergamo çıkar.Vgstt - Novara için de Novara demiştim
zaten her bakımdan.

1 yorum:

  1. Maçı banttan izledim. Şunu gördüm, biz gıcık bir takımız. Rakibin zayıf noktası neyse oraya yükleniyoruz ve kendi oyunlarını oynamalarına izin vermiyoruz. Rus antrenörün ne kadar çaresiz kaldığını görmek keyifliydi...

    Helal olsun...

    YanıtlaSil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Etiketler