16 Aralık 2008 Salı

Gökhan Emreciksin Fenerbahçe'de(ymiş) !!!!!!!!!!


Sarı-Lacivertli ekip Ankaragücü´nün geçtiğimiz sezon Boluspor´dan transfer ettiği 24 yaşındaki genç futbolcusu Gökhan Emreciksin´i 1 milyon 800 bin dolara renklerine bağladı.
Orta sahaya takviye
Fenerbahçe ara transfer dönemi başlamadan bombaları patlatmaya başladı. Sarı-Lacivertli ekip ligde zor günler yaşayan Ankaragücü’nün orta sahasında görev yapan 24 yaşındaki başarılı futbolcusu Gökhan Emreciksin’i transfer etti. Başkent ekibinin geçtiğimiz sezon 250 bin dolar ödeyerek Boluspor’dan aldığı Gökhan Emreciksin için Sarı-Lacivertli ekibin Ankaragücü’ne 1 milyon 800 bin dolar bonservis bedeli ödeyeceği kaydedildi.

Terim’in de gözdesi
Geçtiğimiz yıl Ankaragücü formasıyla ligde 2 gol atan genç futbolcu, bu sezon şu ana kadar 3 gol kaydetmeye muaffak oldu. Performansıyla Milli Takımlar Teknik Direktörü Fatih Terim’in de izlediği oyuncular arasına giren Gökhan, mart ayında Beyaz Rusya, kasım ayında da Avusturya ile oynanan maçlarda milli takım kadrosuna da davet edilmişti. Orta sahada görev yapan genç futbolcu oyunun hem hücum hem savunma yönünün başarıyla uyguluyor.

Hakan CAN -Fanatik (Fanatik Gazetesi Eski Yazı İşleri Müdürü ve Danışmanı)

Transferde İlk Adım

Devre arasında kadrosunda eksik görülen yerlere takviye yapma kararı alan Fenerbahçe, ara transfer döneminin ilk bombasını patlatarak son dönemde Ankaragücü'nde ortaya koyduğu futbolla büyük beğeni toplayan Gökhan Emreciksin'i renklerine bağladığı belirtildi.

Her iki kulüp arasında yapılan yoğun görüşmeler sonucunda Gökhan Emreciksin'in transferiyle ilgili tüm pürüzlerin ortadan kaldırıldığı ve yıldız futbolcunun, Fenerbahçe'ye imza atmasının an meselesi olduğu öğrenildi.

Fenerbahçe'nin Ankaralı yöneticileri Nihat Özdemir ve Nihat Özbağı'nın transferi noktaladığı ve Gökhan ile 2.5 yıllık sözleşme imzalanacağı bildirildi.

Galatasaray altyapısında iki sezon oynayan 24 yaşındaki Gökhan Emreciksin, A Milli Takım'ın Belarus'la oynadığı maçın aday kadrosuna da davet edilerek dikkatleri üzerine çekmişti.

Akşam


****************************************************************************
Doğruysa Hayırlı Olsun diyelim.
A.Gücü - Fenerbahçe maçında tek başına bizi zorlamıştı.
gs ve beşiktaş maçlarında 2 topu direkten dönmüş,büyük şanssızlık yaşamıştı.
Geleceği çok parlak bir sağ kanat oyuncusu.Umarım mundar etmezler çocuğu.
Santfor Burak Yılmaz'ı bile sağ kanat oynatarak heder ettiler.
Daha pek çok yıldız adayı aynı şekilde.Sadece Tuncay Şanlı,Semih Şentürk ve Gökhan Gönül sönmeyen yıldız adayları son dönemde.


Kişisel Bilgiler
Doğum Yer : İSTANBUL
Doğum Tarihi : 10 Eylül 1984
Uyruk : TC
Futbolcu Temsilci :
HAKAN ÖZLÜ
Lisans Bilgileri
Lisans No : 642628
Kulüp : MKE ANKARAGÜCÜ
Sözleşme Başlangıç T. : 4 Ocak 2008
Sözleşme Bitiş T. : 31 Mayıs 2010

Sezon :
Toplam Gol Sayısı :3
Oynadığı TakımDakikaGol TipiMaçMaç OrganizasyonuTarih
MKE ANKARAGÜCÜ 24F - Ayak ESKİŞEHİRSPOR-MKE ANKARAGÜCÜ Turkcell Super Lig16.11.2008
MKE ANKARAGÜCÜ 90F - Ayak ESKİŞEHİRSPOR-MKE ANKARAGÜCÜ Turkcell Super Lig16.11.2008
MKE ANKARAGÜCÜ 26F - Ayak KONYASPOR-MKE ANKARAGÜCÜ Turkcell Super Lig24.08.2008

Takım :
Milli Takıma Çağrılma Sayısı :1
Organizasyon TürüEv Sahibi TakımSkorMisafir TakımTarihMüsabaka Kategorisi
ÖZEL MAÇBEYAZ RUSYA 2-2 TÜRKİYE26.03.2008A Milli


Gökhan Emreciksin'i yakından tanımak için kendisi ile yapılmış röportajları koyuyorum.

En son röportajı 8 Aralık tarihli Spor x.com röportajı ;

http://www.sporx.com/detail.php?Type=128&kategori=129&go=135703

Transferin gözdesi Sporx'e konuştu

Futbol medyasında son günlerde en çok konuşulan isimlerin başında Ankaragücü'nün genç yıldızı Gökhan Emreciksin geliyor. Beşiktaş'ın resmi teklif yaptığı, Galatasaray, Fenerbahçe ve Trabzonspor'un da transferi için girişimlere başladığı genç yıldız editörümüz Hilmi Sever'in sorularını yanıtladı.

RÖPORTAJI İZLEMEK İÇİN TIKLAYIN...

Ankaragücü taraftarının desteğinin takım için çok önemli olduğunu söyleyen Gökhan, sezon başında taraftarlarının gösterdiği tepkiye ise çok şaşırmış. Gökhan ile Galatasaray maçından önce bir araya geldik.

İşte Gökhan Emreciksin röportajından satır başları:

“FUTBOLCU OLMAK GİBİ BİR İSTEĞİM YOKTU”
“ÇOK POZİSYONA GİRİYORUZ ATAMIYORUZ”
“TARAFTARIMIZIN TEPKİSİNE ÇOK ŞAŞIRDIM”
“TARAFTARIMIZI YANIMIZDA İSTİYORUZ”
“SAĞ KANATTA DAHA RAHAT OLUYORUM”
“MEHMET TOPUZ, YATTARA VE GÖKHAN GÖNÜL”
“MİLLİ TAKIM ÇOK BAŞKA BİR YER”
“MİLLİ TAKIM’DA KALICI OLACAĞIMA İNANIYORUM”
“BİZ BU SAATTEN SONRA MAĞLUP OLMAYIZ”
“İYİ GÜNDE, KÖTÜ GÜNDE HEP BERABERİZ ANKARAGÜCLÜYÜZ”


Boluspor'dan Ankaragücü'ne transfer olduğunda ilk röportajı ;


İŞTE GÖKHAN EMRECİKSİN!


Öncelikle Ankaragüçlülerin Sesi, Ankaragucluyuz.biz olarak Ankaragücü kulübünde senin gibi genç yeteneklerin bulunmasındaki memnuniyeti iletirken, Ankaragücü camiasına Hoş geldin diyoruz. Tabi bizim dememizle kalmıyor. Gökhan Emreciksin Ankaragücü ne hakikaten hoş geldi. Biri Beşiktaş kupa maçı, birisi ligde olmak üzere 2 golle başladın. Bu konuda duygularını alabilir miyiz?

Böylesine büyük ve köklü bir camiaya geldiğim için çok mutlu olduğumu ve memnuniyetimi belirtmek isterim. Evet, birisi Ankaraspor lig maçında ve birisi Beşiktaş kupa maçında olmak üzere 2 golle başladım. Ancak şunu söylemek isterim ki bu attığım gollere fazla sevindiğimi söyleyemem. Çünkü her 2 maçta da hem takım olarak güzel oynamamız, hem de her 2 maçta da gol atmama rağmen galip gelemememize üzüldüm. Beni asıl mutlu edecek olan takımımın sahadan galip olarak ayrılmasıdır. Bende bunun için elimden gelen her şeyi yapmaya çalışıyorum.


Turkcell Süper Lig’de oynayan en genç ve en yeni oyunculardan birisin. Futbola nasıl başladığından, nasıl buralara geldiğinden biraz bahsedebilirimsin bizlere?

Ben futbola çok küçük yaşlarda Galatasaray alt yapısında başladım. Oradan Zeytinburnuspor altyapısına geçerek, futbol yaşantımı burada sürdürdüm. Zeytinburnuspor takımında ayağım kırıldı ve orada futbolu bırakmayı düşündüm. Ayağım iyileştiğinde geri futbola dönmeyi düşünmüyordum ama o zamanlarda okulda Hocamın etkisiyle yeniden futbola döndüm. Kısa bir süre amatör kümede oynadıktan sonra, ilk olarak o zamanın 3. lig takımı Bandırmaspor’da profesyonelliğe adım attım. Oradan da Boluspor’a transfer oldum. Yani bir deyimle bitişin başlangıcını yaşadım.



Futbola başladığın dönemde seni arkadaşlarından farklı kılan ve öne çıkartan özelliklerin nelerdi? Çünkü altyapılarda binlerce oyuncu bulunduğunu ancak bunlardan çok az bir bölümünün bu seviyeye ulaşabildiğini biliyoruz. Profesyonel olmanda kimlerin emeği geçti?

Az öncede bahsettiğim gibi ayağım kırıldığında yeniden benim futbola dönmemi sağlayan, Okuldaki müdürümüz Hüseyin Demirkol hocamızın üzerimde çok emeği var. Ayrıca Hasan Hocamın da benim üzerindeki emeğini unutamam. Son olarak geldiğim Boluspor Başkanı Necip Çarıkcı ve Boluspor taraftarına da teşekkürlerimi sunuyorum. Ben futbolu diğer arkadaşlarımdan farklı olmak için oynamıyorum. İyi olmak için bugüne kadar çok çalıştım ve çalışıyorum. Yapı olarak çok hırslıyım verilen görevi layıkıyla yerine getirmek istiyorum. Daha çok yeniyim belki ama sanırım bunun karşılığını alıyorum.

Boluspor’da oynarken birçok kulüp tarafından keşfedildin. Seni isteyen 5 kulüp içinden Ankaragücü takımını seçtin. Peki, bu tercihinizin özel bir nedeni var mı? Ya da kısaca neden Ankaragücü?

Boluspor’da oynadığımda 5 Süper Lig takımından teklif aldığım doğru. Aslında bu işler birazda kader kısmet işi. Çünkü Başkanımız bana Sivasspor ve Bursaspor ile anlaştığını ve bana bu 2 kulüp arasında bir tercih yapmam gerektiğini söyledi. Hemen o sıralarda Hakan Kutlu hocam aradı ve beni takımında görmek istediğini belirtti. Bende Boluspor takımıyla anlaşılması durumunda Ankaragücü Kulübünde seve seve oynayacağımı belirttim. Çünkü Ankaragücü köklü ve kurulu bir düzeni olan bir kulüp. Takımın dışındayken de zaten hem içerde hem dışarıda birçok maçını izledim ve takip ediyordum. Özellikle gerçekten mükemmel bir taraftar topluluğuna sahip ve bu taraftarın desteğiyle oynayacak olmam benim tercih etme konusundaki büyük etkenlerdendi.



Şu an belki çok erken ama uyum sorunu yaşıyor musun? Takım içindeki arkadaşlıktan, çalışma ortamınızdan memnun musun? Kısaca Ankaragücü’nü ilk bakışta nasıl buldun?

Buradaki ortam gerçekten çok güzel. Hem çalışma ortamı, hem de arkadaşlık olarak, gayet memnunum. Ben yapı olarak zaten kendimi buraya kabul ettirme konusunda kendime güveniyordum, uyum olarak ta pek sıkıntı çekmedim.

Gökhan mevkii olarak nerede daha iyi oynadığına inanıyor, ya da bir başka deyimle en çok hangi mevkide başarılı olacağını düşünüyor? Gol atmak mı, attırmak mı daha güzel senin için?

Benim mevkiim sağ kanattır. Her futbolcu kendi mevkiinde daha başarılı olur. Bende sağ açık oynadığım zaman daha etkili olduğumu düşünüyorum. Ayrıca gol atmak güzel bir şeydir belki ama ben gol attırmayı daha çok seviyorum. Arkadaşıma gol attırmak, bana benim gol atmamdan daha büyük bir zevk veriyor.



Gökhan Emreciksin inin ileriki hedefleri nelerdir? En çok hayal ettiği ve/veya hedeflediği zirve nedir?

Benim şu an tek isteğim burada başladığım gibi devam etmesi. Açık söylemek gerekirse şu anda şuraya gitmek buraya gitmek gibi bir hedefim yok. Önümdeki gördüğüm en büyük hayal ve önüme koyduğum en büyük hedef Ankaragücü forması altında büyük başarılara imza atıp ve Ankaragücü forması altında Milli Takım formasına kavuşmak.

Ankaragücü taraftarı seni çok sevdi, senden çok şeyler bekliyor onlar hakkında ne düşünüyorsunuz? Ankaragücü taraftarına mesajınız nedir?

Ankara’ya gelirken tabi bir takım endişeleri taşıyorsunuz. Kendinizi ispatlamadan 1.Lig takımından Turkcell Süper Lig’in güçlü ve köklü bir takımına geliyorsunuz. Taraftarların beklide benim üzerimde haklı olarak önyargı olacağını düşündüm. Bunu diyenler oldu bana da, sonuçta bu oyuncu alt ligden geldi, basit oyuncu başarılı olamaz şeklindeki söylentiler geldi benimde kulağıma ama ben daima kendime güvendim, Bu yükün altından kalkacağıma inandım. Ankaragücü taraftarı daha ilk maçlarım olmasına rağmen bana sahip çıktı. Daha ilk maçlarda bu muhteşem taraftarın böylesine güzel desteğini almak beni daha da hırslandırdı ve gururlandırdı. Bende onların sevgisine layık olmaya çalışacağım.

*********************************************************************************


spor haberleri turkspor
TRANSFERİN PAYLAŞILAMAYAN ADAMI GÖKHAN, 4 BÜYÜĞÜN DE LİSTESİNDE. KİM BU GÖKHAN EMRECİKSİN..?TRANSFERİN PAYLAŞILAMAYAN ADAMI GÖKHAN, 4 BÜYÜĞÜN DE LİSTESİNDE. KİM BU GÖKHAN EMRECİKSİN..?

Ankaragücü Galatasaray karşılaşmasında uzaktan attığı sert ve isabetli şutlarla Sanctis'e ve G.Saraylılar'a korkulu anlar yaşatan Ankaragücü nün 23 yaşındaki genç sağ kanat oyuncusu Gökhan ara transferin yıldızı olma yolunda.. Beşiktaş ın anlaştığı iddia edilen genç futbolcu için diger üç büyük takımda devrede olduğu konuşuluyor.. PEKİ KİM BU GÖKHAN EMRECİKSİN..?
Gökhan Emreciksin: "Müdürümün ısrarıyla futbolcu oldum"'

Babadan futbolcu ve ilk eğitimini Galatasaray'da aldı. Zeytinburnuspor altyapısında futboldan koptuktan sonra okul müdürünün yoğun ısrarıyla yeniden futbol oynamaya başladı. Birkaç ay önce Boluspor'da oynarken önce Ankaragücü formasıyla Süper Lig'e, hemen ardından da Milli Takım'a terfi etti. Sağ kanatta hücum gücüyle dikkat çekiyor ancak defansif yönünün zayıf olduğunu da itiraf ediyor. 24 yaşındaki oyuncu, geç keşfedilmediğini, amatör kümeden itibaren sırasıyla bütün liglerde oynayarak adım adım yükselmenin avantajını yaşadığını düşünüyor.

Gökhan Emreciksin: "Müdürümün ısrarıyla futbolcu oldum" 01.05.2008

Gökhan Emreciksin: "Müdürümün ısrarıyla futbolcu oldum"

Babadan futbolcu ve ilk eğitimini Galatasaray'da aldı. Zeytinburnuspor altyapısında futboldan koptuktan sonra okul müdürünün yoğun ısrarıyla yeniden futbol oynamaya başladı. Birkaç ay önce Boluspor'da oynarken önce Ankaragücü formasıyla Süper Lig'e, hemen ardından da Milli Takım'a terfi etti. Sağ kanatta hücum gücüyle dikkat çekiyor ancak defansif yönünün zayıf olduğunu da itiraf ediyor. 24 yaşındaki oyuncu, geç keşfedilmediğini, amatör kümeden itibaren sırasıyla bütün liglerde oynayarak adım adım yükselmenin avantajını yaşadığını düşünüyor.

Röportaj: Türker Tozar - TFF Tam Saha Dergisi

Galatasaray, İstanbul Sinopspor, Bandırmaspor, Boluspor derken, ara transferde Ankaragücü'ne geldin ve bir anda kendini A Milli Takım'da buldun. Daha önce Genç ve Ümit Milli Takımlarda yer almamış bir oyuncu olarak böyle bir daveti bekliyor muydun?

Üç ay öncesine kadar Boluspor'da Milli Takım'ın maçlarını TV'den izlerken, şimdi Milli Takım kadrosuna çağırıldım. 1. Lig'deki bir takımdan Süper Lig'deki bir takıma yeni geliyorsunuz, ardından da A Milli Takım kadrosuna seçiliyorsunuz. Gerçekten gurur verici bir başarı. Beş sene önceki takım arkadaşlarımla telefonda konuştuğumuzda benim şimdi geldiğim noktaya inanamadıklarını söylüyorlar. Fatih Terim'in gençlere önem verdiğini herkes bilir. Ankaragücü'nde iyi bir performans gösterirsem, Fatih Hoca beni sezon sonunda kadroya çağırabilir diye düşünüyordum. Oysa sağ olsun hocamız beni şimdiden planlarına dâhil etti. Bundan sonra daha çok çalışıp sezon sonunda şimdikinden de iyi bir duruma gelmeyi hedefliyorum.

A Milli Takım'a çağrılınca neler hissettin?

Açıkçası önce A2 Milli Takımı için davet aldığımı düşündüm. Bir an, "Orada kendimi gösterirsem A Milli Takım kapısı bana açılır" diye aklımdan geçti. Fakat sonra A Milli Takım için davet aldığımı görünce gerçekten çok şaşırdım. Yine de olmayacak bir şey değildi. Er ya da geç çağrılacağım konusunda kendime güveniyordum.

Beyaz Rusya maçında aday kadroya seçildin ve bu gururu ilk kez yaşadın. Henüz milli olamasan da kadronun içinde yer almanın heyecanını tattın. Nasıl bir heyecan bu, bizimle paylaşır mısın?

Daha Türkiye'den çıkmadan herkesin gösterdiği ilgiye çok şaşırdım. Yıllardır televizyondan izlediğim kişilerle bugün aynı yerdeyim. Şaşkınlıkla karışık bir gurur içerisinde oluyor insan.

Beyaz Rusya maçında takımı nasıl gördün?

Çok iyi bir takıma sahibiz ancak rakibi küçümsediğimizden olsa gerek Beyaz Rusya karşısında çok iyi oynayamadık. Bence maçın hakkı beraberlikti. Zaten saha ve iklim koşulları da iyi değildi. Tamamen rakibimizin istediği bir ortam vardı. Biz de Avrupa Şampiyonası'nı düşünerek kendimizi riske etmedik. Beyaz Rusya karşısında galip gelemedik ama kadroda olmayan Semih Şentürk, Ümit Karan gibi oyuncularımızın da aramıza katılacağını düşünürsek Avrupa Şampiyonası'na kadar çok iyi duruma geleceğiz.

Müdürümün ısrarı dönüm noktası oldu

Futbola nasıl başladın?

Babam ve dayım beni Galatasaray'ın seçmelerine yazdırdı. Toplam üç aşamalı bir seçme yaptılar, üçünü de kazandım. İki sene Galatasaray'da oynadım. İyi bir başlangıç yapmıştım. Oradan Zeytinburnuspor'a geçtim. Bu kulüpte pek verimli olamadım ve ayrıldım. Yaklaşık bir yıl futbola ara verdim. O dönem, okulum sebebiyle bir ara futbolu tamamen bırakmak istedim. Sefaköy Fevzi Çakmak İlköğretim Okulu'nun Müdürü Hüseyin Demirkol aynı zamanda İstanbul Sinopspor Kulübü'nün de başkanıydı. Okulda futbol oynarken izleyip beğenince futbola dönmem için çok ısrar etti. Bana "Ligde 6 maçımız kaldı. Şampiyonluğa gidiyoruz. Hiç değilse bu altı maçta oyna" dedi. Kendisine tekrar futbol oynamayacağımı söylesem de ısrar etti. Ben de sonunda "Nasıl olsa sadece 6 maç. Hem de şampiyonluğa oynuyorlar" diye düşünüp teklifini kabul ettim. 6 maçlık seride ben gol kralı, takımımız da şampiyon oldu. Sonuçta futboldan kopamadım ve dört sene bu kulüpte oynadım. Bu süre içinde okuluma da devam ettim. Lisede okurken tekrar Galatasaray'a gittim ama maalesef ilk idmanda ayak bileğim kırıldı. Bu arada biraz sitem edeceğim. Ayak bileğim maçın bitimine yakın kırılmıştı. Son düdük çaldı, baktım etrafımda kimse yok. Sadece kalecinin beni sırtına alarak sahadan çıkardığını hatırlıyorum. Durup düşündüm ve kendi kendime "Demek ki sakatlanınca böyle oluyormuş" dedim. Aklımdan hem futbolu bırakmak hem de daha da hırslanıp eskisinden daha iyi olarak sahalara dönmek geçiyordu. Sonuçta üç aylık sakatlık döneminden sonra amatör takıma geri dönmeye karar verdim.

Babam ve kardeşim de futbolcu

Ailen ne iş yapıyor, kaç kardeşsiniz?

Babam Cavit Emreciksin eski bir futbolcu. Başta Zeytinburnuspor olmak üzere İstanbul'un çeşitli takımlarında santrfor oynamış. Zeytinburnuspor'la şampiyonluk yaşamış. İki sene öncesine kadar taksi şoförlüğü yapıyordu ama şimdi çalışmıyor. Annem ise ev hanımı. Üç kız, iki erkek olmak üzere beş kardeşiz. 1986 doğumlu kardeşim de İstanbul Sinopspor'da futbol oynuyor.

Başka sporlara da ilgin var mıydı?

Basketbolu da çok severim. Okul zamanında çok oynadım ama profesyonel bir basketbolcu olmayı hiç düşünmedim.

Seni ilk keşfeden kimdi?

Futbola Galatasaray'da başlasam da yeteneğimi keşfetme bakımından okul müdürümüz ve İstanbul Sinopspor Kulüp Başkanı Hüseyin Bey'in çok büyük emeği var. O olmasaydı belki de futbola devam etmeyecektim.

İstanbul'dan Bandırma'ya transferin nasıl oldu?

Babam, "İstanbul dışına gidersen kariyerin için daha iyi olur" dedi. Babam böyle söyleyince Bandırmaspor'daki seçmelere katıldım. Profesyonel takıma seçmeyle gitmenin çok zor olduğunu söylemişlerdi ama seçmeleri kazanmayı başardım ve profesyonel oldum. Takım 3. Lig'deydi. İlk sezon bazı maçlarda oynadım. Ancak, ikinci sezonumda 30 maçın 29'unda forma giydim.

Boluspor'a transferin nasıl gerçekleşti?

Bandırmaspor'da iki sezon başarılı şekilde oynadım. Performansım üst düzeydeydi. Boluspor'a transfer olmadan önce de teklifler alıyordum ama bonservis bedelimin yüksek olması nedeniyle gidemedim. 2005 senesinde Kasımpaşa, Orduspor, Turgutluspor ve Boluspor'dan teklif aldım. Sonuçta Boluspor'u tercih ettim. 30 milyar bonservis ücreti ödediler benim için. Boluspor için de önemli bir paraydı. Çünkü kimse için bonservis parası ödemiyorlardı. Zaten o sezon Bandırmaspor'da benden başka hiçbir oyuncu transfer yapamadı.

Basamakları birer birer çıktım

Ankaragücü'ne ve dolayısıyla Süper Lig'e bu sezon geldin. Neden daha önce keşfedilmediğini hiç düşündün mü?

Boluspor'daki başarılı futbolum çoğu takımın dikkatini çekmişti. Ben de bir üst ligde forma giyebileceğim konusunda kendime güveniyordum. Bu sezon devre arasında başkanımız Necip Çarıkçı'ya takımdan ayrılmak istediğimi söyledim. O da sağ olsun önümü açacağını belirterek Sivasspor, Bursaspor, Vestel Manisaspor ve Ankaragücü'nün benim için resmi teklif yaptığını söyledi. Ben de kısa bir araştırmadan sonra Ankaragücü'nün benim için daha uygun olacağına karar verdim. Bolu'ya yakın ve Başkent takımı olması kararımda etkili oldu diyebilirim. Geç keşfedilme konusuna gelirsek, ben böyle düşünmüyorum. 24 yaşındayım. Bulunduğum noktaya basamakları birer birer çıkarak geldim. Amatör küme, 3. Lig, 2. Lig, 1. Lig ve şimdi de Süper Lig. Bunlara artık Milli Takım'ı da ekledim. Bence basamakları böyle çıkmak çok daha iyi. Daha önce Milli Takımlarda hiçbir kategoride oynamadım. Ancak, buralarda oynayıp da A milli olamayan çok futbolcu var. O bakımdan kendimi şanslı görüyorum.

Futbolla birlikte eğitimini yürütebildin mi?

Yeşilköy 50. Yıl Lisesi'nde okudum. Liseye giderken antrenman ve ders saatleri çakışıyordu. Hem okula gidip hem de idmanlara katılmak zor olmaya başlamıştı. Bir yandan da kendimi futbola devam etmeye mecbur hissediyordum. İkisi bir arada yürüyemeyince okulu bırakmak zorunda kaldım. Bir senelik bir aradan sonra okula devam edecektim fakat liseyi dört senede bitirmem gerektiğini bilmiyordum. Bu yüzden de eğitimim yarıda kaldı.

Senin durumunda olan birçok futbolcu var. Futbolcuların eğitimlerini de sürdürmelerini sağlayacak düzenlemeler yapılması gerekmez mi?

Bu çok güzel olur. Okulu bıraktığıma çok pişman oldum. Şimdi milli futbolcu oldum. En azından İngilizce konuşabilecek durumda olmak çok önemli.

Futbola başladığında kendine örnek aldığın oyuncular var mıydı?

Gheorghe Hagi'ye büyük hayranlığım vardı. Hâlâ da hayranım. Bence, o Türkiye'ye gelmiş en iyi oyunculardan bir tanesi.

Başlangıçtan beri sağ kanat oyuncusu musun?

Aslında okul yıllarında kaleye geçerdim. Üstelik kaleciliği iyi de yapardım. Okul takımının kalecisiydim. Ancak, Galatasaray'daki seçmelere kaleci olarak katılmadım. İstanbul Sinopspor'da forvetin her bölgesinde oynadım. Bandırmaspor'da forvet ve forvet arkasında görev aldım. Sağ kanat oyuncusu olarak ilk kez Boluspor'da oynadım.

Kendi pozisyonunda hangi oyuncuları beğeniyorsun?

En çok Gökhan Gönül'ü beğeniyorum. Kendisi örnek bir sağ kanat oyuncusu. Bir de Cristiano Ronaldo'yu beğeniyorum.

Defansif yönde sorunlar yaşıyorum

Kendinde eksik gördüğün yönler var mı?

Daha çok atağı düşünen bir oyuncu olduğum için defansif özelliklerim biraz zayıf. Çalıştığım bütün antrenörler de bu yönümü geliştirmem konusunda beni uyardı. Hocalarım bu eksiğimi gidermem halinde Türkiye'nin en iyi oyuncularından birisi olacağımı söylüyor.

Milli Takım'ın Avrupa Futbol Şampiyonası'ndaki şansını nasıl görüyorsun?

Grubumuzdaki takımlar birbirinden güçlü. Turnuva öncesi bir öngörüde bulunmak güç ama bizim hedefimiz gidebildiğimiz yere kadar gitmek olacak.

Şampiyona kadrosunda yer alırsan, hayran olduğun Cristiano Ronaldo'yla belki de karşılıklı oynama şansı bulacaksın. Ne düşünüyorsun?

Sonuçta o da kendi milli takımının oyuncusu, ülkesi için mücadele edecek. Ben de kendi vatanım için. Neler olacağını ancak karşı karşıya gelince görebiliriz.

Ankaragücü'nden sonraki hedeflerin ve gelecekle ilgili beklentilerin neler?

Ankaragücü'nde başarılı olup Milli Takım'a çağrılmak benim için yakın gelecekteki en büyük hedefti. Şimdi kendime yeni bir hedef koydum. O da Euro 2008 kadrosunda yer almak ve Milli Takım'ın düzenli oynayan futbolcularından biri olmak.

Henüz kendimi ispatlamadım

Avrupa için hazırlık yapıyor musun?

Ankaragücü forması altında iyi maçlar çıkarsam da henüz kendimi ispatladığımı düşünmüyorum. 4-5 maç iyi oynamak yetmez. Hatta bunu bir örnekle açıklayayım. Kafile halinde seyahat ettiğimizde taraftarlar futbolcularımızla fotoğraf çektirmek için neredeyse sıraya giriyor. Henüz bana böyle bir talep gelmedi. Demek ki hâlâ başarmam gerekenler var. Ne zaman ki ben de fotoğraf çektirilmek istenen birisi olurum, ciddi bir aşama kaydetmişim demektir.

Avrupa'ya gidersen kalıcı olabileceğini düşünüyor musun?

Türkiye'de bir-iki sezon oynadıktan sonra her takımda başarılı olabileceğime inanıyorum. Bu konuda özgüvenim yüksek ama öncelikli olarak kendimi göstermeliyim.

Futboldan geriye kalan vaktinde neler yaparsın? Hobilerin neler?

Ben çalışkan bir oyuncuyum. İdman olmasa bile kendi kendime çalışırım. Bunun dışında sinemaya gitmeyi ve internette gezinmeyi çok seviyorum.


*******************************************************************************************************
NE DEDİLER ?

'Heyecan verici'



İkinci yarıda Fenerbahçe forması giymeye hazırlanan Gökhan Emreciksin, Alex, Deivid, Güiza gibi yıldızlarla aynı takımda oynamanın büyük mutluluk olduğunu söyledi.

‘Başarıyla taşırım’

Fenerbahçe'nin, ocak ayında kadroya katmak için kendisi ve kulübü Ankaragücü ile anlaşmaya vardığı Gökhan Emreciksin, “Fenerbahçe gibi bir takımdan teklif almak mutluluk verici” dedi. Menacerinin, Sarı-Lacivertli yöneticilerle yaptığı görüşmelerde büyük oranda anlaşma sağlandığını ifade eden Gökhan, “Bana, Ankaragücü yönetimiyle anlaşıldığını da bildirdi. Transferim gerçekleşirse, Sarı-Lacivertli formayı başarıyla taşıyacağımı düşünüyorum” diye konuştu.

‘Çok çalışmalıyım’

Alex, Deivid, Güiza gibi yıldızlarla aynı takımda forma giymenin heyecan verici olduğunu vurgulayan genç oyuncu, şunları söyledi: “İstanbul’a yabancı değilim. Ailem orada yaşıyor. Ankaragücü’nde göstermiş olduğum performansı İstanbul’da daha da artırabilirim. Tabii ki çok çalışmam gerekecek. Bunun bilincindeyim. Kendime olan güvenim tam. İçimdeki Ankaragücü sevgisi her zaman sürecek. Çünkü bu noktaya gelmemde Ankaragücü’nün payı çok büyük.”

Transferin perde arkası

Gökhan Emreciksin’i Beşiktaş da istiyordu. Siyah-Beyazlı yöneticiler, genç futbolcu için Ankaragücü’ne 2 milyon Euro bonservis bedeli önerdi. Ancak bu para, 2 sene içinde taksit taksit ödenecekti. Fenerbahçe ise 1 milyon 800 bin Euro’luk teklifte bulundu. Sarı-Lacivertliler’in 200 bin Euro az önermesine karşın, bu işi bitirmesinin sırrı ise ödemeyi peşin yapacak olmalarıydı. Böylece peşin paraya iş bitti.

Süper Lig kariyeri
Ankaragücü
Sezon Maç Dakika Gol
2007/08 17 1383 2
2008/09 15 1148 3

Bank Asya kariyeri
Boluspor
Sezon Maç Dakika Gol
2007/08 12 462 1

***
Uzman görüşleri

Kosecki’ye benziyor

Fizik gücü iyi. Tipik bir kanat oyuncusu. Sprintleri ve hareket halindeki vuruşlarıyla dikkat çekiyor. Birebir adam geçme özelliği var. Eğer Kazım ve Deivid ikilisinden fazla bir beklenti yoksa, Gökhan Gönül’ün önünde iyi bir isim olarak düşünülebilir. Bir zamanlar Galatasaray’da oynayan Polonyalı Kosecki tarzı bir futbol stili var. Bu tür forvet oyuncularının zaman zaman maç devamlılığı sıkıntısı olur. Ama büyük bir takımda bunu kapatacak yetenekte olduğunu düşünüyorum.

Tunç KAYACI

Kulübeye güç katar!

Hızlı, güçlü, atletik ve çabuk düşünebilen bir oyuncu. İyi de bir şutör. Genellikle forvete servis yapmasıyla tanınıyor ancak son zamanlarda bu özelliğini terkedip golcü kimliğiyle ön plana çıkmayı tercih edince, bir çok pozisyonda bencillik yaptı. Eksikleri devamlılığının olmayışı ve defansa yardım etmemesi. Fenerbahçe’ye transferini erken buluyor, ilk 11’de yer bulabileciğini sanmıyorum. Fenerbahçe iyi bir yedek transferi yaptı.

Hamit TURHAN

İşlendikçe değerleniyor

İki ayağına da hakim bir oyuncu. Kaleye dikine gidebiliyor. Top sürerken çalım atabiliyor. Ankaragücü taraftarı onun için Portekizli Ronaldo benzetmesi yapıyor. Bu benzetmede haklılık payları da var. Galatasaray ve Beşiktaş maçlarında, iki sert şutu direkten döndü. Milli takım aday kadrosuna seçildi. Kazım’dan daha yetenekli bir oyuncu olduğunu söyleyebilirim. Geç keşfedilen Gökhan’ın değerleri, işlendikçe ortaya çıkıyor.

Besim GÜÇTENKORKMAZ

Eski hocaları ne dedi?

Hakan KUTLU

Bir futbolcuda olması gereken tüm özelliklere sahip. Allah vergisi bir çok yeteneği var. Fenerbahçe’nin banko futbolcusu olacağını düşünüyorum. Sağaçık ve forvet arkasında görev yapabiliyor. Aynı zamanda her iki ayağını raket gibi kullanıyor. Bu özellik genellikle süratli futbolcularda bulunmuyor. Ancak o, süratine tekniğini de ekliyor. Attığı goller ve yaptığı asistler ile takımına büyük katkı sağlıyor. Ankaragücü için büyük bir kayıp, Fenerbahçe için ise bir kazanç. İnanıyorum ki, milli takımın değişmezleri arasına adını yazdıracak.

Ünal KARAMAN

Gökhan çok yönlü bir futbolcu. Teknik kapasitesi ve mücadele gücünü sahaya yansıtan biri. İnanıyorum ki kendini daha fazla futbola verirse çok daha başarılı olur. Fenerbahçe’ye transferi gerçekleşirse Sarı-Lacivertli takım büyük bir yeteneği kazanır.

Serhat GÜLLER (Bolu’daki hocası)

Süratli, birebirde etkili ve şut özelliği de olan bir futbolcu. Geçen yıl Bolu’dan Ankaragücü’ne giderken kısa sürede bu çıkışı yapacağını biliyorduk. Onun meziyetlerinde az oyuncu var. Taraftar önünde iyi işler çıkaran bir futbolcu. Büyük bir sıkıntı yaşayacağını sanmıyorum. Çünkü akıllı ve zekidir de. Ben oynayacağı bir büyük kulüpten Avrupa’ya da transfer olabileceği inancındayım.

http://fanatik.ekolay.net/fanatik/index.aspx?aType=Detail&CatId=34&ArticleId=121632&sn=2

0 yorum:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Etiketler