4 Ağustos 2010 Çarşamba

İssiar Dia Fenerbahçe'de !!!!!!!!!!



click to zoom
Dia 1.JPG


Dia 2.JPG


Dia 3.JPG

Fransız gazeteciler‚ Kanaryanın yeni transferi Issiar Diayı anlattı.22/07/10 09:59



Sarı-Lacivertli takımın son olarak kadrosuna kattığı 23 yaşındaki Senegalliyi Hızlı ve spektaküler olarak niteleyen Fransız basın mensupları‚ Fenerbahçeye geçişine de şaşırdı: Dia bu ülkenin Robinhosu olabilirdi. Böyle bir oyuncunun Türkiyeye nasıl gittiğini anlamadık.


"TÜRKİYE´YE NASIL GELDİ?"

Issiar Dia bayıldığım tipte bir oyuncu. Bir kere‚ müthiş bir çalımcı. Topu alıp bütün sahayı katedebilecek kadar hızlı. Bu da kontratak oynayan bir takımın çok işine yarar. 3 yıl önce keşfedildi. Ancak sonra uzun süre istikrarsızlığı yüzünden geri planda kaldı. Arap ülkelerinden birine gitmeye hazırlanıyordu ki geçen sezon ondan beklenen oyunu sergilemeye başladı. Çok hareketli bir santrfor rolündeydi ama sık sık da kanatlara kaçmayı seviyordu.

Şutlarının kaleye isabet oranı hâlâ yeterli değil. Boyu nedeniyle doğal olarak hava toplarında da pek etkili değil. Bir karşılaştırma yapmak gerekirse Fransanın Robinhosu olabilirdi. Ama şunu söyleyebilirim ki bu transfer beni hayal kırıklığına uğrattı. Fransa Liginin gerçek yıldızlarından biri olabilirdi. Bu kadar yetenekli bir oyuncunun Türkiyeye gitmesi ancak parayla açıklanabilir. Fransadan ayrılmayı istiyordu. Ancak gideceği ülke İngiltere ya da İspanya olabilirdi. Bu ülkelerden onun için fazla teklif gelmedi. Nancy Kulübü de çok para kazanmak istiyordu. Bu parayı veren Fenerbahçe onu almayı başardı.

JEAN-SBASTIEN GROND-FOOTBALL.FR

"OLAĞANÜSTÜ İŞLER YAPAR"

Dia‚ Fransa Liginin en hızlı oyuncularından biriydi ve Nancy tribünlerinin de sevgilisiydi. Çok spektaküler bir oyuncudur. Tek başına olağanüstü işler yapabilir. Çok iyi çalım atar. Bu sayede takımına çok sayıda faul kazandırır. Geçen sezon bu özelliği sayesinde 5 penaltı yaptırdı.

Ayrıca çok hızlı. Geniş alan bulduğunda rakip kaleye çok kolay iner. Ama illa geniş alana ihtiyacı yok. Dar alanda bile 2-3 küçük hareketle rakiplerini ekarte edebilir. Nancyde Hadji sahadayken daha çok kanatta oynadı. O yokken ise santrfor olarak görev yaptı.

PIERRE-HENRI WEXLER EST RPUBLICAIN

HTSPOR / Alp ULAGAY

İssiar Dia Kimdir ?

Issiar Dia‚ 8 Haziran 1987 tarihinde Fransa´nın Sevres kentinde doğdu. Aslen Senegal asıllı olan sağ kanat oyunucusu futbola Montrouge FC 92 takımında başladı.2003 yılında Fransız Lig 2 takımlarından Amiens SC takımının altyapsına geçti. 2004 yılında bu takımda profesyonel olan oyuncu 45 maçta 8 gol kaydetti. 2006-2007 sezonunda AS Nancy takımına transfer oldu‚ bu takımda 2010 yılına kadar görev yaptı ve 137 maçta 17 gol attı.

Fransa milli takımının çeşitli yaş gruplarında görev yaptıktan sonra A milli takım tercihini Senegal´den yana kullandı.

Doğum yeri: 8 Haziran 1987 (23 yaşında)
Doğum Tarihi: Svres‚ France
Boyu: 172 cm
Kilosu: 73 kg
Mevkii: Orta Saha‚ Sağ Açık‚ Forvet

Fenerbahçemizin yeni transferi Issiar Dia, hücum hattının her bölgesinde sağ açık, sol açık veya santrafor mevkilerinde oynayabileceğini, ancak tercihinin sağ kanat olduğunu söyledi. Hızlı bir oyuncu olduğunu ve adam eksiltmeyi sevdiğini belirten Dia, Fenerbahçe’nin büyük Avrupa kulüplerinden biri olduğunu, Fenerbahçe’de oynamak için Fransa, İngiltere ve Almanya’dan birçok teklifi geri çevirdiğini ifade etti. Taraftarın büyüklüğüne izlediği Galatasaray maçında şahit olduğunu anlatan Issiar Dia, Türk futbolundan da övgüyle bahsetti.

Adam geçmeyi severim
Senegal asıllı oyuncu, ilk olarak kendisini Issiar denmesini tercih ettiğini belirterek,  "23 yaşında genç bir insanım futbolla çok alakalı biriyim ve bende futbol tutkusu var. Futbola genç yaşlarda başladım ve adım adım ilerleyerek kendimi şimdi de Fenerbahçe’nin televizyonunda buldum. 2 kız kardeşim,  2 de erkek kardeşim var. Kardeşlerim sıkça İstanbul’a geliyorlardı. Fenerbahçe’nin teklifini duyunca onlardan İstanbul hakkında tanıtıcı bilgiler aldım. İstanbul çok sıcak, insanlar misafirperver, kendi ülkeme benziyor. O nedenle çok hoşuma gitti. Ailemle birlikte İstanbul’da yaşamak istiyorum ve o nedenle Fenerbahçe’nin teklifini kabul ettim" cümleleriyle kendisi ve ailesi hakkında tanıtıcı bilgiler verdi.
Oyun tarzı hakkında da bilgiler veren Issiar, "Ofansif bir oyuncuyum. Hücum hattının hem sağında, hem solunda hem de forvetin ortasında oynarım. Birebir mücadeleyi çok seviyorum. Adam geçmeyi seviyorum. Defans oyuncularını geçmeyi severim. Umarım bunları Fenerbahçe’de de gösteririm Ancak sağ açıkta, sağ kanatta oynamayı tercih ediyorum.  Ama her iki kantata da oynarım. Geçen sezon Nancy’de sağ kanatta başarı oldum bu sene de Fenerbahçe’nin sağ kanadını güçlendirmek için transfer edildim. Umarım burada başarılı olurum" dedi. Kendisi hakkında bir değerlendirme yapması istendiğinde, zayıf ve güçlü yanları sorulduğunda ise Issiar, "Çok hızlı ve bire birde etkiliyim. Ancak her forvetin, her ofansif oyuncunun olduğu gibi; ben de defansif yönlerimi zayıf görüyorum. Bunları geliştirmek için Nancy’de olduğu gibi Fenerbahçe’de de çalışacağım" dedi.

Yurtdışındaki bir maça bu kadar taraftar geliyorsa…
Dün izlediği Galatasaray maçı ve bugün başta Can Bartu Tesisleri olmak üzere tesislerimize yaptığı geziler sonrası Fenerbahçe hakkındaki düşünceleri sorulduğunda ise Issiar,
"Fenerbahçe hakkındaki düşüncelerim pozitifti ama dünden beri bu düşünceler daha da iyi oldu. Fenerbahçe’nin çok önemli bir kulüp olduğunu daha iyi anlamaya başladım. Fenerbahçe’nin, yurt dışındaki bir derbi maçında bu kadar taraftarının olması beni çok şaşırttı. Şimdiden Fenerbahçe Şükrü Saracoğlu Stadı’nda derbilerde tribünlerin nasıl olacağın merak etmeye başladım" dedi. Issiar Dia, taraftarımız hakkındaki görüşlerini ise, "Dünkü maçta ikinci yarıyı izleme şansı buldum. Taraftarlar muhteşemdi. Bu taraftar Fransa’da Marsilya ile karşılaştırabilir ama bence Marsilya taraftarı Fenerbahçe taraftar kitlesinden daha küçük ve önemsiz bir taraftar kitlesi" sözleriyle aktardı.

Senegal, kalbimin tercihiydi

Hedefleri ve kariyer planları hakkında ise Dia, "Fenerbahçe’ye geldim. Fenerbahçe çok büyük takım. İlk hedef 3. elemle turu. Etap etap gitmek istiyoruz. Fenerbahçe Çok önemli bir takım. Burada önemli başarılar elde etmek istiyorum. 10 yıl sonra ne olacağımı ise Allah bilir" diye konuştu.
21 yaşına kadar Fransa Ümit Milli Takımı’nda oynamasına rağmen, niçin Senegal Milli Takımı’nın tercih ettiği sorulduğunda ise Issiar, "Senegal, benim kalbimin seçimiydi. Kendimi oraya ait hissettim. Fransa A Takımı’ndan da teklifler gelmişti ama benim kültürüm Senegal’e aitti. Her ne kadar doğum yerim orası olmasa da geçmişten gelen köklerim Senegal’le bağlıdır. ’Senegal mi? Fransa mı?’ derseniz, iki ülkenin de artı noktaları var. Fransa daha güvenli ve gelişmiş bir ülke. Ama Senegal’de olan sıcaklık Fransa’da yok ve tercihim de o nedenle Senegal oldu" diye yanıt verdi.

Türk Futbolu teknik
Issiar, Türk Futbolu hakkında ise,
"Türk futbolu çıkışta olan bir futbol. Büyük turnuvalarda her zaman yer alan bir takım. Yarı final, çeyrek final oynayan bir takım. Büyük oyuncuları var. Türk oyuncular teknik kapasitesi yüksek oyuncular. Bazı ülkelerde futbol sadece topa vurmakla alakalıdır. Ama Türkiye’de futbol, oyunu geliştirmek adına oynanıyor" sözleriyle görüşlerini dile getirdi.

Fenerbahçe, Avrupa’nın büyüklerinden


Marsilya, Bordeaux, PSG, Monaco gibi Fransız takımlarından teklif aldığı halde, niçin Fenerbahçe’yi tercih ettiği ve seçimindeki en önemli etken sorulduğunda ise Dia,
"Fenerbahçe; ne Marsilya, ne Bordeaux, ne PSG, ne de Monaco gibi bir takım. Onlardan daha büyük bir takım ve her sezon Avrupa Şampiyonlar Ligi’nde olan bir takım. Avrupa’nın büyüklerinden olan bir takımda forma giymek istiyordum. Fenerbahçe’nin teklifini duyunca değerlendirdim ve Fenerbahçe’yi tercih ettim" dedi. Fenerbahçe’nin, Lille maçlarından önce de Fransa’da çok iyi tanındığını ve bilindiğini belirten Issiar Dia, "Fenerbahçe Fransa’da çok iyi biliniyor. Şampiyonlar Ligi’nde bulunan ve büyük takımları yenme kapasitesi olan bir takım. Teklif gelince çok heyecanlardım ve bildiklerim de burada pekişti" diye konuştu.

Aykut Kocaman kulübü için çok şey yapmış
Fenerbahçe’nin tesislerinin kalite açısından çok yüksek olduğunu belirten Dia, teklif almadan önce Fenerbahçe’den Alex ve Emre Belözoğlu’nu tanıdığını belirterek,
"Birkaç isim daha var ancak, şimdi isimlerini yanlış telaffuz etmemek için bunları söylemek istemiyorum. Alex, çok teknik ve büyük, örnek alınması gereken bir oyuncu" dedi. Aykut Kocaman hakkında hep iyi şeyler duyduğunu belirten Dia, "Kendisinin kulübün çok önemli oyuncularından biri olduğunu biliyorum. Kulübü için çok şey yapmış, çok gol atmış. Umarım bana da kulübe faydalı olmak için çok şey öğretir" dedi.

İdolü, El Hadji Diouf
Kendisine Senegalli oyuncu El Hadji Diouf’u örnek aldığını söyleyen Dia,
"El Hadji Diouf ülkemizi çok yüksek noktalara taşıdı ve gururlandırdı. Ülkemizin gururunu yükseltti" dedi. Dia ayrıca Marsilya’dan Mamadou Niang’ı da örnek aldığı oyunculardan biri olarak gösterdi. Senegal Milli Takımı olarak başarıya aç oyuncular olduklarını belirten Issiar Dia, "Biz, başarıya aç bir jenerasyonuz. Artık eski oyunculardan değil, bizden konuşulmasını istiyoruz" dedi.
Yurt dışında oynamak fikri sorulduğunda ise Dia, "Yurt dışında oynamak benim için çok önemli bir imkan. Yeni bir hoca ve güzel bir deneyim olacak.  İngiltere ve Almanya’dan da teklifler aldım ve hepsini unuttum Türkiye’yi seçtim. Ailem İstanbul’un çok muhteşem bir yer olduğunu ve bir sorun yaşamayacağımı söyledi" diye konuştu.

Adapte olmayı severim
Fenerbahçe’nin özellikle ligde kapalı defanslara karşı mücadele ettiğinin hatırlatılması ve kapalı defansa karşı nasıl oynayacağının sorulması üzerine Dia,
"Bu durum maçtan maça değişir. Duruma, skora göre değişir. Ancak ben her türlü oyuna adapte olurum. Kapalı defanslara karşı adam eksiltebilirim. Geniş alanda ise süratimi kullanırım. Bunların her ikisinde de etkili olabilirim. Fenerbahçe’nin başarısı için elimden geleni yapacağım" diye yanıt verdi. Defansif yönünü zayıf gördüğünü yineleyen ama gelişime açık olduğunu belirten Dia, "Bazı maçlarda defansif anlamda zorluk çekebilirim ama tavsiyelere açık bir ansınım. İnsanlarla ilişkilerim hep iyi ve açık olmuştur. Açık sözlü bir insanım, insanlarla iyi anlaşırım. Neşeli olmayı, gülmeyi severim. Takımın içine neşe katmayı, adapte olmayı seven biriyim" diyerek karakter özelliklerini de sıraladı.

Yardımlaşma çok iyiydi
Forma numarasının kendisi için önemli olmadığını ve
"Ben futbol oynamak istiyorum. 78 numara da verilse onu da kabul ederim ve sahaya çıkar oynarım" diyen Dia, taraftarla ilişkileri konusunda ise, "Aramız, iyi oynadıkça ve kendimi göstermeye fırsat buldukça daha iyi olacak. İlk 2 maçı taraftarsız oynayacağız. Bu bizim için çok zor olacak" sözlerini kullandı.
Şampiyonlar Ligi’nde etap etap düşündüklerini yineleyen ve  "Şampiyonlar Ligi’nde çok iyi yerlere gidebiliriz. Ben buna inanıyorum" diyen Issiar, takım hakkındaki görüşlerini ise, "Dünkü maçta 10 kişi kalan bir takım için çok iyi mücadele ettiler.Yardımlaşma çok iyiydi" cümleleriyle aktardı.

Fenerbahçe herkesin oynamak istediği bir takım

Son olarak Fenerbahçe’nin büyüklüğünden bahseden ve taraftarlara mesaj yollayan Dia, "Fenerbahçe, herkesin oynamak istediği bir takım. Ben Fenerbahçe’de oynama şansı buldum ve bu şansı iyi değerlendirmek istiyorum. Hem Fenerbahçe’ye katkı yapmak, hem de kişisel başarılar elde etmek istiyorum. Artık benim için Fransa defteri kapandı. Fenerbahçe ile yeni bir sayfa açmak istiyorum ve bu sayfanın da başarılarla dolmasını istiyorum. Ben burada olmaktan çok mutluyum.Bu duygu,  kalbimin derinliklerinden gelen bir duygu. Umarım taraftarlar sezon sonuna kadar bizimle olurlar ve birlikte büyük başarılara imza atarız" diyerek sözlerini tamamladı.


 ISSIAR DIA (FENERBAHÇE)

Faulle durdurulabiliyor


— Fransız oyuncu, 2006 ve 2010 yılları arasında Nancy’de 113 maçta 13 gol attı. Dia’nın gollerinin dakikalarına baktığımızda ise ilginç bir nokta ile karşılaşıyoruz. Dia 4sezonda attığı 13golün 5′ini 31-45, 6’sını ise 46-75 arasında buldu. Dia’nın özellikle Türkiye’de rakipler adına tehlike yaratabilecek bir özelliği daha var. O da, kendisine çok fazla faul yapılması… Son üç sezonun rakamları bu tabloyu açık bir şekilde ortaya sermeye yeterli. Dia’nın üç sezonda aldığı faul sayısı 220… Sadece 2009-2010′da ise 99… Dia, geçen sezon Fenerbahçe’de en çok faul yapılan ismi; yani Emre Belözoğlu’nu (72 faul) bile geride bırakıyor. Son üç sezonda yaptığı faul ise sadece 99…

***************************************************************************
  Öncelikle Hayırlı Olsun.
Pek çok taraftar yönetimin 2 Ay Krasiç ve Hazard'ın peşinden koştuktan sonra Dia'yı almasını haklı olarak eleştiriyor.Ben de katılıyorum buna ama Dia'ya da karşı değilim.Yönetimin hep eleştirdiğimiz politikası yüzünden taraftar tepki gösteriyor.Şeffaf olsalar,çıkıp biz ilk planda Krasiç ve Hazard'ı almak istiyoruz ama olmazsa Dia gibi genç başka alternatiflerimiz var dese veya baştan daha biz bu sezon transfer politikamızı değiştirdik,artık ismi olan pahalı yıldızlar yerine genç,gelecek vaadeden kendi yıldızımızı yaratacak isimler alacağız dese taraftar hiç bir şey demez.Yönetimin taraftarı adam yerine koymadığı için tepkiler oluyor.
 Dia'ya gelince;ben dahil pek çok taraftarın izlemediği ve dolayısıyla tanımadığı bir oyuncu.Tanıyanlar da bilgisayar oyunlarından veya Fransa'da yaşayan ya da Fransa ligini yakından takip eden az sayıda kişi.
Ben Fransa ligini Kanal A'dan izlemeye çalışıyorum ama Dia hiç dikkatimi çekmemişti.
Ama araştırınca,yazılan,çizilenlere bakıp okuyunca hiçte kafadan reddeceğimiz,burun kıvıracağımız bir oyuncu değil gibi görünüyor.Bu akşam zaten ilk kez izleyeceğiz.İlk maçında iyi de oynamayabilir gerçi.
 Yıllardır hep yazdığım Fransa liginden neden oyuncu almıyoruz klişesini nihayet duyurdum galiba ki bizimkiler nasıl olduysa Brezilya Pazarından vazgeçip Fransa pazarına yöneldiler.Hayret yani.İyi de yapıyorlar.
Afrikalı oyuncuların mental olarak eksikleri olsa da önemli avantajları da var tabii.Keşke bir stoper ve bir defansif ön libero da alabilsek Afrika kökenli.
 Dia Fransa'nın 12 elit futbol akademisinin en iyisi Clairefontaine'de 12 yaşında başlamış,3 yıl eğitim  görmüş.15 yaşında 2.lig takımı Amiens'e transfer olmuş.Clairefontaine'den yetişen yıldızlar arasında Henry, Anelka, Gallas,Luis Saha,Rotten var.Hatem Ben Arfa, Abou Diaby, Sebastian Bassong, Ricardo Faty, Jonathan Martins ise Dia ile aynı dönemde eğitim görmüştü. Asıl adı Le Centre Technique National olan Clairefontaine Akademisi’ne öğrenciler, çok küçük yaşta kabul ediliyor ve yeteneklerine göre sınıflandırılıyor. Akademi, gelecek vaat eden isimleri seçmedeki becerisiyle tanınıyor. Gençler, akademide sadece futbol eğitimi almıyor. Bir sporcunun gelişimi için gerekli olan birçok şey veriliyor kendilerine; taktik, teknik, fiziki ve psikolojik gelişim.
 Dia çok istikrarlı bir 4 sezon geçirmiş.
2006-2007 yılında 27
2007-2008 yılında 31
2008 2009 yılında 24
2009 2010 yılında 33 maç oynamış. 4 yılda toplam 115 maç oynamış.Sakatlanma,maç kaçırma falan pek yok.115 maçta 7 sarı,1 kırmızı kart görmüş.Son sezonu çok iyi geçirmiş.33 maçta 8 gol,7 asistlik bir performans.
  Özelliklerini kendisi de yukarıda anlatmış zaten.Defansif eksikleri olduğunu kabul ediyor.
Teknik açıdan ve tipik Afrikalı oyuncularda görülen son vuruştaki bitiricilik eksikleri de var.
Ancak fiziği,sürati,dayanıklılığı,bire birde adam geçmesi,süratli kontraatağa çıkması iyi.
Şu videoda Bordeaux'yu deplasmanda 1-2 yendikleri ve 70.dakikada attığı 2.goldeki kontraatağa çıkışındaki hız,dayanıklılık ve adam geçmesini görüyoruz.(http://www.soccerclips.ne...?title=bordeaux-1-2-nancy
Genç oluşu,ileriye dönükte transferinden para kazanılma imkanı olması da önemli.
Sanırım Aziz Yıldırım'ın dediğine göre 12 m.euro bonservis koydurmuş gitmek için.
 Önemli olan takıma çabuk adapte olması.Bunda da mesafe almış gözüküyor.Niang'a bile iyi referans vermiş şimdiden.
 Umarım başarılı olur.

NOT:
Hala bir santrfor transferi yapılamaması da skandal. Helal Olsun (!).

0 yorum:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Etiketler