12 Temmuz 2009 Pazar

Hınç-Al ''90 Dakika''dan kovulmasına çıldırdı.

12 yıldır hem bol sıfırlı cukkayı götüren hem de her hafta başı zehir kusan ''Türk Futbolu'nun

Habis Ur''larından Fularlı Vatandaş kovulmasını Gazeteden öğrenmiş ve çok kızmış,

kırılmış :)))))))))))))))))

İşte Yazısı ;

90 Dakika.. 90 bin dedikodu!..

Üzüldüm.. Üzülmenin ötesinde fena halde de kızdım, öfkelendim.. 90 Dakika’nın bitmesine, bitme sebebine değil..
Haşmet geçen pazartesi harika bir yazı yazdı.. “Forma giymiş patronlar” diye.. “Yeni sezon başlarken, spor medyasında ‘Kirli’ bir temizlik başlayacak” diyerek..
Onunla bağlayarak dediler ki..
“NTV’nin bağlı olduğu Doğuş’un patronu Ferit Şahenk, maçlarda kendini kaybedecek kadar fanatik bir Fenerlidir. 90 Dakika ise, içlerindeki Fener gönüllüsü Mehmet Yılmaz dahil Aziz Yıldırım’ı fena eleştiriyor. Aziz baskı yaptı. Bitirtti..”
İhtimal vermem..
Ferit Bey dostum.. NTV Yönetim Kurulu Başkanı ki, o da Fenerli’dir, Erman Yerdelen enseye tokat denecek ölçüde 40 yıllık arkadaşım.. Bunca yıldır program yapıyoruz.. Söylediklerimizden rahatsız olsalar, yahu şaka yollu ima ederler.. Hatırlamıyorum.. Hele Erman, tersine, hep alkışladı..
Dediler ki..
Ekonomik kriz, NTV’yi de vurmuş.. Bizim program pahalı gelmiş. Yerine daha ucuzunu koyacaklarmış..
Ayıp!..
12 yıl önce Kenan’ın bana geldiği günden beri, NTV’den bir, tek bir kişi benim para konuştuğumu, “Bana ne veriyorsunuz” dediğimi, zam istediğimi söylesin, sadece ekranı değil, kalemi de bırakırım. Ben hayatımda kimseyle para konuşmadım. Para pazarlığı yapmadım, para için çalışmadım.. Bana kaç para verdiklerini hâlâ bilmiyorum. Çünkü, Doğuş, telif ücretimi kendi bankası Garanti’ye yatırıyor. Ben Yapı Kredi ile çalışıyorum. Ordaki para geçimimi sağlıyor. Garanti’de ne var, ne oluyor bilmiyorum. Sorsunlar müdürlerine, Hıncal bir defa açıp “Kaç para yattı, kaç param oldu, benim biriken paramı şöyle değerlendirin, bono, döviz alın” dedi mi?.
Para bu benim için..
Ercan (Arıklı) “Geri zekâlı” derdi.. Öyleyim zahir..
Şimdi 90 Dakika NTV’ye pahalı gelmeye başlamışsa, bu oturulur benimle konuşulmaz mı?..
Sebep para olamaz.. İnanmam..
Peki ne?..
O da umurumda değil. Televizyon onların.. İstedikleri gibi tasarruf hakları var. Bıkmış, usanmış olabilirler. Kanalı baştan aşağı revize etmek istiyor olabilirler.. Bana ne?..
Beni kızdıran, öfkelendiren, bitişin şekli..
12 yıldır “Gık” demeden, 500 program yapan Hıncal, işine son verildiğini Vatan gazetesinde okumamalıydı..
Biz, oradaki dostlarımız, Patron Şahenk, Yönetim Kurulu Başkanı Yerdelen, Genel Müdür Cem Aydın tarafından uğurlanmalıydık.. Haşmet’e, Mehmet’e ve bana, yayında birer çiçek verilerek teşekkür edilmeliydi..
Biz de, bu ekran cehenneminde 12 yıl arkamızda duran NTV yönetimine ve seyircilerimize teşekkür etmeli, el sallayıp veda etmeliydik..
Hem de Hürriyet okurlarının oylarıyla “Yılın Spor Programı” seçilip Altın Kelebek aldığımız hafta kapalı kapılar ardında alınan kararlarla kovulduğumuzu gazete haberleriyle öğrenmemeliydik..
Evet dostlar..
İşin adı bu..
Bize reva görülen muamelenin adı, resmen “Kovmak”tır..
Şimdi siz benim yerimde olun da kızmayın, delirmeyin bakalım..
Diyeceksiniz ki “Kızma.. Sen değil misin ‘Ben ne iş, ne özel hayatımda kimseyi ve hiçbir kurumu terk etmedim. Ya beni terk ettiler, ya kovdular’ diyen.. Alışık olmalısın..”
Haklısınız..
Alışık olmalıyım. Ama yaşlanıyorum galiba.. Giderek daha da duygusal oluyorum.
NTV’nin bu tavrını sindirmem zor olacak!..
Haa!..Bu arada en çok sorulan soru.. “Ne yapacağız?..”
Valla, Haşo da, Mehmet de, ayni şok öfkeyi yaşıyor. Bu kafa ile karar vermek yanlış olur.. Bize hemen “Aynen gelin” diyen 3 büyük kanala “Hele bir hazmedelim, sağlıklı kararı ancak ondan sonra verebiliriz” dedik..
Bugüne dek de Haşo, Mehmet ve ben bir araya gelip bir şey de konuşmadık!..

Sabah Gazetesi

12.7.2009 11:07


Geç bunları Anam Babam geççççççççççççççççç.

Kovulman fena koymuş.:))))))))))

Hezeyanlarını anlayabiliyoruz da diğerleri faso fiso.

Her zamanki gibi abartmışsın.O dostum,bu dostum,para konuşmam falan filan.

3 büyük kanal hemen gelin demiş.Hikaye.

Tek teklif Doğan Grubunun adına TÜRK eklediği (!) (Rezillik)

Amerikan kanalıdır o kadar.Orada devam edersin kinini kusmaya.


Konu ile ilgili Hürriyet'te Mevlüt Tezel imzalı güzel bir yazı var.

Şu sıralar medya kulislerinde en büyük dedikodu 90 Dakikanın yayından kaldırılması üzerine dönüyor.

O kadar komik komplo teorileri üretiliyor ki‚ hepsini toplasan mini bir stand-up gösterisi çıkar ortaya. Güya Aziz Yıldırım‚ H-ıncal Uluçun komplo teorilerine ve sürekli Fenerbahçeyi eleştirmesine kızmış ve koyu bir Fenerbahçeli olan Ferit Şahenkten bu programı yayından kaldırmasını rica etmiş. Evet‚ ciddi ciddi bu konuşuluyor ve en akla yatkın komplo teorisi olarak da öne sürülüyor.

Arkadaşlar NTVden‚ büyük bir markadan bahsediyoruz‚ Anadoludaki yerel bir kanaldan değil.

Peki‚ 90 Dakika niye yayından kaldırıldı?

Eğer geçmişe dair iyi arşiv tutuyorsanız‚ biraz araştırmacı gazetecilik misyonuna soyunursanız bu soruya çok kolay yanıt verebilirsiniz.
Hatırlarsanız bundan altı ay önce NTV‚ iki haftalığına reyting ölçümlerine girmişti ve bu durum medya sitelerinde de haber olmuştu. İşte o süreç içinde 90 Dakikanın en az reyting alan NTV programlardan biri olduğu ortaya çıktı. Aynı şekilde NTV ile özdeşleşmiş bir başka program olan Eko Diyalogun da çok az reyting aldığı gözlendi ve bu programın da yayından kaldırılmasına karar verildi. Yani durum bu kadar açık‚ komplo teorileri üretmeye gerek yok.

Evet‚ 90 Dakika futbol programları arasında bir efsaneydi ama her efsane gibi o da zamana yenildi. 12 yıl gibi uzun bir sürede büyük bir metal yorgunluğu yaşadı‚ H-ıncal Uluçun yaşlanma sürecini bir belgesel gibi canlı canlı izledik. Arada Mehmet Demirkol ve Mehmet Yakup Yılmaz taze kan olarak devreye girdiler. Ama onlar da büyük düşüşü durduramadılar.

Peki‚ bundan sonra ne olacak?

Benim tahminim Hınç-al Uluç‚ var gücüyle NTVye yüklenecek. Bu kanalda gözüne çarpan en küçük bir hatayı bile affetmeyecek‚ sürekli NTVyi eleştirecek. Sayın Uluç‚ TRT ile yolları ayrıldıktan sonra da aynısını yapmıştı. İnşallah bu kez yapmaz‚ durumu olgunlukla karşılar.

Çünkü NTVnin bu kararı alması spor basını adına da çok büyük bir hamle olacak. Artık alttan‚ dünya futbolunu çok iyi takip eden yeni bir nesil geliyor. Aralarından bugün en ünlü futbol kalemlerini ceplerinden çıkaracak blog yazarları var. Bu yeni genç neslin komplo teorilerine‚ dedikodulara‚ uzun sıkıcı sohbetlere karnı tok. Artık Telegoldeki kahve muhabbetlerine‚ Ahmet Çakarın ırkçı açıklamalarına katlanmak istemiyorlar. Uğur Vardanın deyimiyle Ömer Üründülün Maracanadaki 1950 model futbolda kalmış görüşlerini dinlemekten de usandılar. Artık daha entelektüel‚ çağımız futbol felsefesine yakışan yorumlar istiyorlar.

Aslında NTV‚ NTV Spor kanalıyla bu yeni neslin isteklerine yavaş yavaş cevap vermeye başlamıştı. Şimdi 90 Dakikayı yayından kaldırarak daha da büyük bir adım attılar. Evet‚ zor yolu seçtiler ama bu zor yol ileride Türk futbol medyasının klişelerini kökünden değiştirecek.

Tabii bu büyük değişim kolay olmayacak‚ yakında futbol medyamız büyük savaşlara sahne olacak.

****************

Raiting meselesi doğrudur.

Ancak asıl mesele Hıncal´ın para mühim değil
palavrasına inanmamak lazım‚para konusu da en önemli sebep olabilir.

0 yorum:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Etiketler